Constant aan seks denken, is dat een ziekte? Zo ja, hoe noemt dat?

Een jeugdvriend van mij denkt letterlijk uren en constant aan seks wat ik vaak grappig maar tevens met momenten ook zeer irritant vind al dat gepraat :D

Ik vroeg mij af of dit een ziekte is? Zo ja, hoe noemen ze deze ziekte?

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder weet ik dat hij soms uren aan een stuk (maar dan letterlijk) porno bekijkt op het internet...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Seks verslaafd .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik bedoel de geneeskundige term...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee is geen ziekte... Is een gebrek aan een hobby
ItisILeClerc
10 jaar geleden
lijkt me niets abnormaals voor een man
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja... alle hobbies kunnen wanstaltige vormen aannemen. (was daar niet een TV programma over?)
Seks is daar, kennelijk vooral bij mannen, geen uitzondering op.
Voor klachten verwijs ik naar de Schepper.

Het beste antwoord

In de bron van het vorige antwoord staat duidelijk "Het kenmerk is dat de seksuele drang (libido) sterker is ontwikkeld dan in de samenleving als normaal (of acceptabel) wordt gezien.". Dit houd in dat het eigenlijk geen ziekte is maar dat het gedrag buiten de norm ligt. Dat maakt het allemaal erg subjectief, de omgeving bepaald of je 'ziek' bent of niet en dat verschilt dus per omgeving en heeft dus weinig met jezelf te maken! Als vuistregel geldt echter of het je functioneren dermate negatief beïnvloed dat er problemen ontstaan. Als er echter dus geen problemen zijn in het verder sociaal functioneren (vrienden,werk,ect), is het dus hoogstens een moraal item. Als je dus zelf erg veel last ervan ondervind moet je het er gewoon over hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De wetenschappelijke naam is satyriasis. Zie ook de bron.