Wat is deze groep met vlekjes op mijn huid en moet ik naar de dokter?

Ik heb sinds een tijdje een aantal lichtbruine vlekken onder mijn linkerborst. Het jeukt niet, maar is zeer zichtbaar en lijkt zich te verspreiden; ik zie het nu ook aan de rechterkant van mijn buik. Zie foto.
De vlekjes lijken een beetje op ouderdomsvlekken maar ik ben nog maar 16 dus dat lijkt niet nodig. Ik maak me er een beetje zorgen over en denk gelijk aan mijn schildklier/lever. Nu zie ik ook een andere, grotere, wittere vlek op de binnenkant van mijn lichterelleboog maar dit lijkt eerder op een hele grote pigmentvlek. (Zie foto)

Ik weet niet goed of deze gegevens ertoe doen maar ik ben maagd, onregelmatig ongesteld (nog) en heb geen specifieke huidafwijkingen; alleen last van lichte acne op mn rug. In de familie zit een sterke bloedafwijking die ervoor zorgt dat bloed snel stolt (trombose). Ik heb zelf nooit echt ernstige ziektes of dergelijke gehad. Iemand een idee? En moet ik naar de dokter?

Alvast bedankt!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik zal de foto's even toevoegen:

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik zal de foto's even toevoegen:

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er uit als huidschimmel... Ff naar de dokter

Antwoorden (3)

Het is altijd verstandig om bij veranderingen aan de huid je huisarts te raadplegen. Het feit dat je de vraag hier stelt, zegt al dat je je zorgen maakt, dat is altijd een goede reden voor een afspraak bij je huisarts. Weten wat je hebt, kan al een hele geruststelling zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
Aangezien we een zonnige periode achter de rug hebben, vermoed ik dat het hier om zonnevlekken gaat, dit is (meestal) onschuldig. Maar ga toch voor de zekerheid even naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan.
Lijkt een beetje op een schimmelinfectie.
Meestal krijg je voor dat soort onschuldige aandoeningen een zalfje en ben je dr zo weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ook uitslag zijn van bepaalde chemische stoffen, zoals van bepaalde merken wasmiddel, deo's, parfum, etc...