Wat moeten suikerziekte personen dagelijks opletten?

Mogen ze werken in horeca ofzo,en mogen ze elke dag achter wok te staan werken,zoals loempia bakken en eten voorbereiding en koken?

En eten welke voeding kunnen ze beter dagelijks innemen?

Weet iemand hierover, wat zijn goed voor en slecht voor suiker patiënt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Antwoorden (2)

Diabetespatiënten mogen gewoon al het werk doen in de horeca maar met onregelmatige diensten zullen ze goed moeten opletten, vaker moeten controleren etc maar het kan gewoon allemaal.

Gewone gezonde voeding is goed voor ons allemaal en zeker voor diabeten. Ze leren alles over voeding van een diëtist en leren ook hoe ze hun voeding kunnen aanpassen bij wisseldiensten en nachtdiensten etc.

Verdiep je eerst algemeen in voeding en diabetes via de tweede bron, in de eerste staat veel over werk en diabetes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
duidelijk antwoord maar wat betekend dit in je antwoord vaker moeten controleren etc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, een diabeet mag ook veel meer dan de meeste mensen denken, ik heb een vriend die diabeet type 1 is en ik heb die voedingslijst van de diëtist eens gezien ( jaren geleden), ik werd misselijk van de hoeveelheden suikerrijke producten die erop stonden. Ook had en heeft hij geen 9 tot 5 baan. Vaker controleren is je bloedsuiker testen via een beetje bloed te prikken uit je vinger. Dan weet je of je suiker te hoog of te laag is en kun je maatregelen nemen indien nodig. Overigens weet iemand die langer diabeet is meestal wel wanneer dit niet goed is, dat voelen ze aan hun lijf. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Controleren: bloedsuiker testen natuurlijk ronron.
ronron1212
10 jaar geleden
dat weet ik dat weet jij maar het is in je antwoord niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, bedankt.
Je vragen die je stelt zijn heel persoonspecifiek zullen zijn. Want zo heb je verschillende soorten diabetes (type 1 en type 2) met elk zijn eigen behandeling (wel spuiten, niet spuiten ed). Daarnaast verschilt het van persoon tot persoon hoe je ermee om moet gaan. De een heeft er meer 'last' van in het dagelijks leven dan de ander.

Maar concreet: Ja, ze mogen gewoon in de horeca werken, mits ze natuurlijk rekening houden met het feit dat ze diabetes hebben. Er zijn wel beroepen waar je niet mag werken met diabetes, omdat je dan een gevaar voor jezelf of andere kunt zijn. Dit zijn voornamelijk gevaarlijke beroepen. Iemand met diabetes moet eigenlijk hetzelfde dieet volgen als de rest, matig en gevarieerd, niet te veel verzadigde vetten en niet te veel calorieen.

Voor meer informatie zie de links of als het over jezelf gaat, informeer bij je arts en als het over een ander gaat, vraag het diegene.