Hoe bescherm ik best mijn nieren?

Vandaag kreeg mijn moeder te horen dat ze polycysteuze nieren had en dat wellicht te maken had met erfelijkheid. Ondanks dat haar ouders geen probleem hadden met de nieren.
De kans is groot dat ik dit ook krijg op latere leeftijd. Toch wil ik de aftakeling van men nieren stabiliseren of afremmen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Antwoorden (2)

Veel water drinken en weinig alcohol en koffie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
•Let op uw gewicht
•Stop met roken
•Gebruik zo min mogelijk zout
•Beweeg voldoende
•Beperk alcoholgebruik
Gezond eten hooort oook bij het gezond houden van de nieren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik hoor iets teveel O.