Stel als je allergisch bent voor kokosnoten, ben je dan automatisch ook allergisch voor kokosolie?

Ik dacht van niet maar ik wou het toch maar eens vragen...

De reden waarom ik denk dat het niet zo zou zijn is omdat er in kokosolie geen eiwitten meer aanwezig zijn en het zijn juist die eiwitten die allergische reacties veroorzaken, klopt dat?

Indien niet, wie kan even om opheldering zorgen a.u.b.?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
12.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf heb pinda en noten allergie.
In de brief die ik meekreeg van de dermatoloog stond dat aragide olie vrij veilig te gebruiken is maar je kunt het toch beter niet gebruiken.
Het zelfde geld voor kokosnoot olie.
Alleen een onderbouwing heb ik ee niet van dus daarom hier lichterlijk een antwoord cq reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je ook
Allergisch voor de verdikkingstof in cosmetica coco - ... (Ingredient)
Dan zou ik er echt niet op wagen. Weet niet wat er precies achter coco staat.
Kom er zo niet op..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2cauliflowers: dat kan ik als pinda-allergje bevestigen: ik krijg geen reacties van pinda-olie, hoe raar het ook mag klinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter is ook allergisch voor pinda, maar ook voor arachide olie. Er kan altijd een spoor eiwit inzitten. Opassen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor de tot nadenken stemmende vraag En weet je wat bij mij allergische reacties opwekt? Zuurpruimen! ;-) ;-) ;-) Anyway, Have Fun Any Way!

Antwoorden (3)

Ik zou denken van niet, want kokosolie is waarschijnlijk gemaakt van kokosnoten. Ik zou denken dat als je allergisch ben voor kokosnoten, dat je dan ook allergisch zou moeten zijn voor kokosolie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kokosolie helpt o.a. voor eiwitvermindering in de urine.
het is een heel bijzonder hoogwaardig produkt. het lijkt mij toch een kwestie van uitproberen. het kokosvlees is idd toch iets anders dan de olie die allerlei bewerkingen ondergaat waardoor de goede stofjes wel behouden blijven. m.i. hoef je niet automatisch allergisch te zijn voor de olie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien de stof die bij jou allergische reacties veroorzaakt mee verwerkt wordt in de olie dan bestaat er een reële kans dat jij ook allergische reacties vertoont bij gebruik van de olie.

Ik heb het in dit geval dan wel over olie die je vermengt met voeding.

Indien je het over olie voor extern gebruik hebt, zoals bodylotions ed dan krijg je een andere situatie omdat je dan niet te maken krijgt met de meest uiteenlopende ingrediënten, verteringssappen of enzymen die hun specifieke rol spelen tijdens het verteringsproces.

Verder wil ik toch ook nog even kwijt dat wij als mens zelf in staat zijn om allergische reacties op te wekken dan wel af te bouwen. Onze overtuiging over een bepaald gegeven is gekoppeld aan een specifiek hormoon (= intelligente energievorm) met een specifieke werking.
Met andere woorden, indien jij je tijdens het eten van eender wat focust op mogelijke allergische reacties dan activeer jij hormonen die deze allergische reactie daadwerkelijk op gang brengen.
Indien jij tijdens het eten van eender wat overtuigd bent van de weldaad voor jouw lichaam dan activeer jij hormonen die deze weldaad daadwerkelijk op gang brengen.

Dit is heel eenvoudig uitgedrukt wat er met eender wat gebeurt waar we het meest overtuigend aan denken.

Ik schreef het elders reeds dat Glimlach Energie een natuurlijk neutraliserend vermogen heeft.
Glimlach Energie 'dwingt' ons om constructief te denken over élk facet van het leven en tegelijkertijd houdt Glimlach Energie dus onze hele hormonenhuishouding in balans. Ver-mits je hormonen als een vorm van intelligente energie met vermogen tot non-verbaal registreren en communiceren kan beschouwen, kan je dus stellen dat wij met onze gedachten/intenties onze hormonen en dus ook onze specifieke reacties op eender wat onder controle kunnen krijgen en houden.

Test dit zelf eens uit en let voortaan heel goed op hoe makkelijk jij beïnvloed wordt door de mening van anderen. Tracht voortaan zélf te bepalen welke reactie Jij wenst te vertonen op eender wat.
Ja zelfs als dokters beweren dat een bepaald iets niet goed is voor jou dan kan jij die waarheid manipuleren door jouw brein en jouw gedachte-gerelateerde hormonen élke dag opnieuw te overtuigen dat Alles goed is zolang jij maar geprogrammeerd bent om het als goed te ontvangen.

Dus als jij neutraal wenst te reageren op kokos of kokos-olie dan moet jij jezelf constructief relateren aan kokos een aanverwante producten.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke glimlach van door de wol geverfde allergeen: dus eigenlijk is het onze eigen schuld als we van top tot teen onder de uitslag staan of haast sterven aan de anafylactische shock? Hadden we maar wat meer moeten glimlachen in ons leven? Lieve GerdaMaria, er zijn een heleboel dingen in het leven die NIET maakbaar zijn, hoe graag we ook willen geloven dat het anders is.