Betekend geel snot dat de virus uit het lichaam gaat?

Dat je aan het genezen bent? Ik heb altijd geel snot wanneer ik mij wat beter begin te voelen. Meestal bij griep.

11 jaar geleden
in: Ziekten
14.5K

Het beste antwoord

Bij een virusinfectie aan de neus, keel en bovenste luchtwegen produceert je lichaam snot om de geïnfecteerde cellen af te voeren. Dit zowel via de neus als de mond. De gele snot waar jij dus op doelt, is inderdaad het 'virus' dat uit je lichaam komt. Snotteren is dus een goed teken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk zijn het dode neutrofielen die in actie komen bij een bacteriële infectie. Dus waarschijnlijk geen griep, want dat is een virus. Maar een flinke verkoudheid of chronische ontsteking.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3RZPiWsslHYJ:www.technopolis.be/nl/index.php%3Fn%3D4%26e%3D360%26s%3D365%26exp%3D324%26PHPSESSID%3D3a4cb+geel+snot+neutrofielen&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, is mijn ervaring.
Viale neus en keelontsteking begint met dun , kleurloos snot en keelpijn.
Die gaat dan na enige dagen over in geel snot en de keelpijn verdwijnt dan vrij snel en verandert in een flinke verkoudheid en soms bronchitis.
dat gele snot zijn bacterien, het lijkt er op dat die bacterien de virussen uitschakelen en de bacterien kunnen dan door je lichaam (evt met antibiotica) er uit geknikkerd worden.
Een deel van het gele snot bestaat uit witte bloedlichaampjes die hun werk gedaan hebben.

Heb je astma/copd of een ander longziekte, dat zal een arts je -als het te lang duurt- antibiotica geven.

Verder gezonde mensen geven ze dat niet om resistente bacterien te voorkomen.

mensen die verzwakt zijn doen er wel goed aan antibiotica te vragen, bij mij gaat het anders gemakkelijk over in longontsteking, wat bij gezonde mensen (vrijwel) nooit gebeurt.

Zolang de ziekte in het virale stadium verkeert, is er niets aan te doen. Met eventueel ingrijpen wordt gewacht tot de gele snot-fase er is.