Kun je ook keelpijn krijgen door hooikoorts?

Ik heb sinds mijn jeugd al last van hooikoorts, ene jaar wel minder last als het andere jaar, maar kun je van hooikoorts ook keelpijn krijgen? heb dit nu ong...1 week met vaak snachts kriebelhoest, en heb last van benauwdheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
23.1K

Het beste antwoord

absoluut wel! van hooikoorts kunt u keelpijn en .... koorts krijgen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor. Ik heb het zelf ook.

Keelpijn
Hoofdpijn
Rode branderige en tranende ogen
jeukende en snotterige neus
Benauwd gevoel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoeidheid? Jazeker! Ook een algemeen gevoel van lusteloosheid kan een symptoom zijn.
De keelpijn van hooikoorts, voelt heel akelig aan.
Het geeft een rauw gevoel in je keel en gehemelte.
Het kan zo erg zijn, dat je amper nog kan slikken.
Het eten van een waterijsje geeft even verlichting.
Zelf stop ik dan een pepermunt blaadje in mijn mond, bijt er even op en laat het even in mijn mond zitten.
Ook dagelijks thee van pepermunt en duizendblad, geeft veel verlichting en maakt je op den duur minder gevoelig voor hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tip van dat pepermunt blaadje! Waar kun je duizendblad thee krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In bijna alle bermen staat wel duizendblad te bloeien.
met platte meestal witte schermen, soms roze.
de blaadjes zijn zeer fijn vertakt, vandaar de naam duizendblad.
Het versterkt je weerstand tegen o.a. allergie.
het is een krachtig kruid, een half blaadje in een kopje thee is al voldoende.
Zelfs eet ik ze gewoon op, zo'n gedoe met die thee. ;-)
Maar best mogelijk dat het gedroogd in de reformwinkel verkrijgbaar is.
Ja dat kan! Ik ben er zelf toevallig een maand geleden voor bij de huisarts geweest. Mijn keel/verhemelte was helemaal rood, er zaten bultjes en het jeukte als een gek (werd zelfs tot 6x per nacht wakker van de jeuk). Toch maar naar de huisarts, en hij zei dus dat het hooikoorts was. Eerst geloofde ik dat niet, want ik had verder geen verschijnselen zoals loopneus of niezen. Toch hooikoortstabletten gekregen, en na 2 dagen werd het al minder :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, door hooikoorts raakt je keel geïrriteerd door pollen en stofdeeltjes waardoor je keel ontstoken kan raken. Eenmaal als je keel geïrriteerd is is je kans groter op keelontsteking en dat uit zich in keelpijn. Een glas water drinken kan helpen om je keel te zuiveren, niet in het licht kijken (om het niezen te vermijden) en je doet er zeker goed aan door altijd een verstuiver of medicatie te halen bij de apotheek om dit soort allergie binnen perken te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keelpijn kan wel degelijk veroorzaakt worden door hooikoorts!