Weet iemand welke (huid) ziekte / uitslag dit is? Symptomen hieronder. Hopelijk weet iemand iets.

Een vriendin in Amerika heeft geen geld om naar de dokter te gaan. Ik vind dat ze wel moet gaan, maar goed. ze heeft:

* rode vlekken over haar hele lichaam
* het jeukt niet
* ze heeft geen koorts
* vlekken begonnen 1 dag nadat ze in een hotel was geweest. Daarna heeft je ook nog 4 uur in een vliegtuig gezeten.
* ze is wel erg afgevallen (kg) de laatste week.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bedankt voor de goede zorgen. Ja, ik heb echt gezegt dat ze WEL naar een doker moet. Maar weet iemand wat het is?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ze is Amerikaanse, en heeft haast geen geld, werkeloos, 2 kleine kinderen, gescheiden, en geen verzekering...

Toegevoegd na 32 minuten:
Ze heeft geen bultjes of beeten van insecten. Het zijn alleen maar vlekken.... Kan het ook zoiets stoms zijn als een allergie reactie op waspoeder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn in Amerika klinieken waar mensen gratis worden behandeld. Kan ze daar niet naartoe? Ze moet hier echt mee naar een arts.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou toch echt naar een arts gaan, zijn echt aparte vlekken, zeker als ze ook veel is afgevallen in een week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil ze niet naar een arts?
Als het om de kosten gaat, je moet het tijdens een vakantie contact betalen, maar daarna kun je de factuur doorsturen naar de zorgverzekeraar.
Het deel dat de zorgverzekeraar niet vergoed kun je vervolgens weer claimen bij je reiskostenverzekering. bron: Eigen ervaring na doktersbezoek in Argentinie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Informeer eens bij:
Www.huidconcult.nl
Daar kun je online een consult krijgen
Gratis. Of misschien
Kun je ze bellen .
bamibal
11 jaar geleden
@C4th: In de VS dat allemaal minder vanzelfsprekend dan hier...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even een toevoeging
Misschien dit een idee
http://www.zilverenkruis.nl/consumenten/klantenservice/buitenland/Zorg/Pages/de-vakantiedokter.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het idee dat het over een vriendin uit NL ging die op vakantie was in Amerika.. Maar dat kwam omdat ik te snel gelezen had, ik las eerst het vliegtuig, toen het hotel... bij nader lezen weet ik niet of ik daar wel gelijk in heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee wat het is.
Maar zit er eigenlijk een dokter bij de leden van Gv.
Ander alternatief zoek op foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken je haar goed, of alleen via internet?? In het laatste geval, nooit doneren ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook iets zijn als mazelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag haar eens te Googlen naar "Vasculitis".

Het beste antwoord

Zo'n snelle reactie en dan zonder jeuk en koorts is moeilijk te plaatsen.

Beet van insecten zou bijna onvermijdelijk gepaard gaan met jeuk, en dat zou niet haar hele lichaam betrekken, dus ik denk niet dat het een direct gevolg is van insectenbeten.

Ik denk eerder aan een allergische reactie of hypergevoeligheid tegen iets. Dat kan komen door iets waarmee zij fysiek contact heeft gehad (via huid: lakens, zeep, een crème...) maar ook van iets wat ze gegeten heeft.
Is ze allergisch tegen iets, of ze in de uren voordat ze de reactie kreeg iets gegeten wat ze nooit eerder had gegeten of wellicht niet helemaal in orde was? Denk hierbij aan het eten van restjes van de dag ervoor, niet goed opgewarmde maaltijd, enz.

Het kan ook het gevolg zijn van een ongewone prikkel die dan zo'n reactie ontketent: kou, medicijnen, voedsel... Zeker als zij zich in een stress situatie bevindt (en dat zit dik in gezien het forse gewichtsverlies)
Veel van deze reacties worden onder de naam "netelroos" of "urticaria" (dit laatste is hetzelfde in het Engels) verzameld, en dat kan weinig kwaad. Kijk even de link voor info over de aandoening.

In ieder geval zou ik naar de eerste hulp afdeling van een publiek ziekenhuis gaan. Voor zo ver ik weet, hebben ze in USA geen verplichting om haar op te nemen en te behandelen, maar ze mogen haar niet weigeren, en dan heeft ze tenminste een diagnose van een arts.

Veel succes en beterschap!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier had ik het meest aan. Dankje wel voor je inspanning

Andere antwoorden (2)

Hotels in de VS hebben veel last van bedwantsen. Beten van een bedwants leveren normaal gesproken muggenbult-achtige plakjes op, maar een huidinfectie is ook mogelijk.

Ook schurft is een aandoening die vaak via beddengoed verspreid wordt.

Maar zonder doktersbezoek is het niet met zekerheid te zeggen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Schurft openbaart zich pas na een paar weken, dus dat is het waarschijnlijk niet. Ik houd het op de bedwants.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedwants was ook het eerste wat bij mij opkwam. Als ze niet meer in dat hotel komt, zou je toch verwachten dat die uitslag ook weer verdwijnt, als het idd afkomstig is van bedwantsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gok op iets anders dan insectenbeet of schurft.
Die twee gaan gepaard met jeuk (en niet een beetje!) en dan heb je ook last van opzwelling (beten) en schilfertjes (schurft)
Er is niks met zekerheid te zeggen hierover. Bedwantsen zijn het vrijwel zeker niet omdat het dan wel onwaarschijnlijk veel beten zijn. Het ziet er uit als een allergische reactie.
Maar nogmaals dat is zomaar niet te zeggen.