Weet iemand wat deze schilferige huid op mijn handen kan zijn? 3 verschillende dokters gezien en niemand weet het.

Deze rare ziekte komt elk jaar een paar keer terug, dan blijft het een maand, en dan gaat het weer weg. Ik ben nergens allergisch voor. Op mijn voeten heb ik dit niet. Sorry voor de onscherpe foto's maar het is goed te zien. En het gekke is, Het is alleen op mijn handen, geen centimeter buiten mijn handen. Ik heb het al heel lang.

De dokters weten het niet, dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

SH

Toegevoegd na 4 minuten:
de fotos komen eraan, ik moet ze eerst verkleinen, Excuses!

Toegevoegd na 20 minuten:
De foto staat er maar is onscherp, klik hem aan dan zie je het beter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
11.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas geen foto gezien.
Ben je al bij dermatoloog geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke wacht ik af;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tjonge dit duurt lang :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je soms diabetes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werk je af en toe met bepaalde stoffen die dit zouden kunnen veroorzaken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt op kloven: goed insmeren met klovenzalf van de kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben 15, en ik zou het echt niet weten, en ik heb geen diabetes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je nergens allergisch voor bent, wil niet zeggen dat het geen reactie ergens op kan zijn.
Zelf heb ik iets dergelijks na het schillen van mandarijnen en sinaasappelen.
Dus bedenk eens goed waarmee je in aanraking bent geweest als het weer terug komt.
Amadea
11 jaar geleden
Jeukt het ook, Sherlock? Heb je er last van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je soms diabetes?

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde. Bij mij komt het van bepaalde soorten geparfumeerde zeep. Alleen als ik goedkope zeep gebruik (bijv. Cadum of Palmolive) heb ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben geen dokter, maar misschien vervellen jouw handen gewoon heel vaak? Ik heb dit ook 2x per jaar, en mijn handen vervellen dan gewoon. Goed insmeren met nivea of goede handcreme. Misschien zijn je handen op bepaalde jaargetijden van het jaar gewoon erg droog door het weer.
11 jaar geleden
Hoe vaak per dag was je je handen, en heb je al eens geprobeerd dat te verminderen of in elk geval zeepvrije 'zeep' te gebruiken ? Dit ziet er uit als extreme uitdroging.

Ik had het zelf toen mijn kinderen in de couveuse lagen en je tig keer per dag je handen heel goed moest wassen ; de vellen hingen er tot de ellebogen af. Ik heb toen speciaal spul gekregen dat niet zo uitdroogde, want met al die wonden kon ik natuurlijk OOK de couveuse niet in.
En het begon met kleine schilferige plekjes in de handpalmen precies zoals jij op de foto -zij het wat onduidelijk - lijkt te laten zien.

(Ik spreek hier wel over tien , vijftien keer per dag lang en goed wassen en tussendoor steeds insmeren met ontsmettende alcohol he ; echt heel extreme uitdroging dus. Zo erg zal het bij jou hoop ik niet zijn / worden. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mogelijk zit je veel in het water met je handen. het ziet eruit als extreem droge handen al voel je dat zelf niet. je handen goed verzorgen met handcreme voor droge handen komt het weer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door vaak je handen te wassen haal je het natuurlijke vetgehalte weg.....dus gewoon babyzeep gebruiken...en een paar maal in de nacht babyzalf . billetjescreme of vaseline goed dik op je handen smeren...handschoenen aan.en weg gaat het.