Heb ik een bult in mijn gehemelte of is dit normaal?

Even voor de duidelijkheid: Als ik met mijn tong vanaf mijn voortanden naar achteren voel dan lijkt het alsof ik daar een bult heb zitten. Ongeveer in het midden van het hardere gehemelte. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken? Als ik naar de zijkanten voel met mijn tong loopt het ook duidelijk af. Ook heb ik een beetje een gelige gloed met veel zichtbare aders en roodheid in mijn keel en gehemelte...Ik maak me zorgen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
6K

Antwoorden (2)

Als je dat eerder niet hebt gevoeld dan is het niet normaal. Normaal is hoe het gehemelte er doorgaans uitziet of voelt bij je.

Jij denkt vast 'ik voel een bult, help ik heb kanker' . Of iets dergelijks. Nou, eerder kans dat het een abces of ontsteking is.

Je kan twee dingen doen.
- blijven googelen op bulten in mond en de meest afgrijselijke afbeeldingen en prognose's bekijken voor iets wat jij niet hebt.
- morgen langs de huisarts en horen wat het wel is.

Je mag zelf een optie kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Hoi,
Volgens mij is het gewoon de vorm van uw/je gehemelte. Pas toen ik de vraag las, realiseerde ik me, he dat heb ik ook. Ik heb het al mijn hele leven, dus volgens mij is het niks bijzonders. Misschien dat u/jij het nu pas voor het eerst 'bewust' voelde?