Te veel witte bloedcellen? wat is er aan de hand?

Hallo, ik heb een vraagje.
Het gaat al een tijdje niet goed met mijn papa. Hij is 40 jaar oud en hij rookt. Maar hij is zo rap moe, slaapt 16uur per dag en heeft last van stemmingswisselingen. Ook klaagt hij van pijn in zijn botten en dat hij geen macht meer heeft in zijn armen. Ook heeft hij soms last van angstaanvallen. Uit het bloedonderzoek blijkt dat hij 17000 witte bloedcellen per mm³ heeft. Nu is hij in het ziekenhuis en doen ze allerlei onderzoeken, maar tot nu toe zonder resultaat. Kan iemand mij alsjeblieft misschien vertellen wat er aan de hand kan zijn? Dankuu!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
113.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben, vandaar al die onderzoeken, om uit te zoeken wat het is. Wachten op een diagnose is vervelend, maar helaas is het niet anders. Sterke ermee

Antwoorden (6)

Zoveel witte bloedcellen wil zeggen dat er ergens in het lichaam een erge ontsteking moet bestreden worden. In het geval van je papa zou er nog meer aan de hand kunnen zijn, vermits hij zo extreem moe is.

Ik ga je echter niet bang maken met veronderstellingen. Wacht de uitslagen van de onderzoeken nu maar af. De artsen zullen je dan meer kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er teveel witte bloedcellen in het bloed van je papa zitten, zou het kunnen zijn dat hij een ontsteking heeft. Of brandwonden. Maar ook bij een erge shock, stress, leukemie en sommige ziekten waardoor je afweersysteem erg zwak wordt, kunnen daarvoor zorgen.
De meeste mensen hebben ongeveer 4 tot 10 miljard witte bloedcellen per liter.
Dus misschien heeft hij heel hard gewerkt en is daardoor erg gestrest, of heeft hij iets ergs meegemaakt.
Het kan ook zijn dat hij een ontsteking ergens in zijn lichaam heeft. Dat lijkt mij het logisch.
Luister naar wat de artsen zeggen!
Sterkte en veel beterschap met je papa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het fijn vinden als de minnaren een reactie geven. Dit is namelijk goed. Wat klopt er volgens jullie niet?
Hoi Allereerst ,probeer je niet al te zenuwachtig te maken.
Je vader is in het ziekenhuis in goede handen.
Ja en wat hij zou kunnen mankeren dat kunnen ze alleen
in het ziekenhuis uitzoeken,die witte bloedcellen wijzen op
een ontsteking, maar waar,dat kan overal zitten.
En die angst aanvallen ? die hebben weer niets te maken met z.n bloed,dat is psygisch, maar ja dat is logisch,
als je niet goed voelt daar zou je ook de zenuwen van
krijgen,dat zijn weer die angst aanvallen.
Ik wens je het allerbeste met je pap
12 jaar geleden
Na een Candida onderzoek (levend bloed analyse) werd dit ook bij mijn moeder geconstateerd. Momenteel is ze onder behandeling bij een orthomoleculair arts om Candida te bestrijden door middel van een candida dieet. Candida kan de klachten veroorzaken die jij net noemde over je vader. De reguliere geneeskunde erkent dit helaas niet, dus zal jou vader hier nooit op gewezen worden bij de specialisten waar hij nu in onderzoek is, ondanks dit wel het geval zou kunnen zijn. Kijk eens op candida.nl en vergelijk samen met je vader de klachten die hij heeft. Dit kan een oorzaak zijn van zijn klachten. De symptomen die hij nu heeft kan de reguliere geneeskunde wel aanpakken. Daarvoor is hij in goede handen. Als de oorzaak echter uit blijft, raad ik een orthomoleculair arts aan. Zij kunnen een advies geven om de oorzaak aan te pakken. Het helpt mijn moeder heel goed.
Ik ben geen arts, dus kan niets constateren. Ik geef alleen mijn advies uit ervaring.

Ten tweede is mijn onder behandeling bij een oncoloog. Haar witte bloedlichaampjes zijn na een maand al onder controle, hier is goede medicatie voor.

Dit lijkt me genoeg informatie voor nu. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, want dat is vaak niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard is het iets wat de ziekenhuizen best weten.
Heb een beetje te weinig info om daar iets over te kunnen vertellen. Zoals hoe staan de bloedplaatjes bijvoorbeeld.
Maar wat jij verteld kan ik alleen zeggen dat het een zware ontsteking is, staan de bloedplaatjes vrij laag zou het eens leukemie kunnen zijn. Je hebt ook nog verschillende auto immuunziekten die bekend zijn en ook minder bekende dus zeldzame aandoeningen. Je kan je Vader al best aanraden te stoppen met Roken dat is al de eerste stap naar een goede gezondheid. Uiteraard als hij 16 uur per dag slaapt zou dit kunnen zijn door te lage roden bloedcellen indien hij die heeft, of door even een burning out.

PS: Laat me gerust iets weten via PM hoe het verder gaat.

Groeten Ritchie en veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb fibromyalgie en daardoor regelmatig erge pijn in gewrichten en altijd moe. Ik heb daardoor momenteel 15.000 witte bloedcellen teveel.

Komt Bij mij door de steeds terugkerende ontstekingen.

Het kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk.
Zeker goed dat ze hem in het ziekenhuis onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Midasp95
een jaar geleden
Beste, Zou ik je even een dm kunnen sturen