Heb ik deze teken juist verwijderd?

Hoi, ondanks het dragen van een lange broek ontdekte in vandaag toch een teken op me been. Hij was erg klein (babyteek waarschijnlijk) ik heb hem eerst geprobeerd met een pincet eruit te halen maar hij gaf niet echt mee , en het was ook zo'n klein pincetje dat bij me zakmes zit. Tsja, en toen dat pincet niet werkte kwam ik op het idee om dan maar het mes te gebruiken en een klein stukje huid weg te snijden :/ Want tot morgen wachten vond ik ook een beetje riskant.

Ja ik weet het, met een mes in je lichaam snijden is niet het allerslimste maar het was maar een heel klein stukje, en volgens mij is de teken er helemaal uit (in ieder geval zit zjn kop er nog aan)

Nou wil ik weten of dit kwaad kon, want uiteraard bloedde ik wel een klein beetje :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Dat kan op zich geen kwaad maar je moet de plek wel ontsmetten met pure alcohol.En goed de plek in de gaten houden de komende dagen.

Toegevoegd na 1 uur:
je kan bij bijv kruidvat of trekpleister een tekentangetje halen die kun je ook bij die baby teken (nymfen gebruiken daarna met alcohol schoonmaken en dat is 70 % en die is helemaal veilig voor je huid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontsmetten met pure alcohol? Ten eerste is dat niet te verkrijgen en ten tweede verbrand je bij het gebruik van pure alcohol de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alcohol ketonatus 70%, bij 't Kruidvat, verbrandt de huid niet, in ieder geval niet de mijne. En helaas, nee , ik heb geen dikke huid, integendeel...
hou de plek in de gaten als er een rode kring omheen ontstaat dan moet je er mee naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijken of er geen kring komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fout die je maakte zit m in de actie met de pincet. Die zijn nooit geschikt om een teek te verwijderen. De maaginhoud wordt door het knijpen van de teek in je huid geperst. Als de teek met de boreliose bacterie is besmet, zit die bacterie nu in je huid. Dat wegsnijden is ook niet handig maar kan voor wat betreft de maaginhoud van de teek op zichzelf niet veel kwaad. Een goede tip is om meteen mes in een bankpasje en v vormige wig te Snijden en deze tussen de teek en de huid door te schuiven! De teek kun je daarmee zonder ellende uit duwen.