Kan een hepatitis infectie blijvende schade op je zaad hebben? Over andere schaden aan je vruchtbaarheid?

Ik heb 1 jaar geleden hepatitis gehad. Het gekken was dat ze niet konden vinden welke variant hepatitis het was. -.-

Sinds ik deze ziekte heb gehad ziet mijn zaad er niet zo uit zo als het hoort. Dit gebeurt soms, niet altijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Het beste antwoord

Hepatitis betekent 'leverontsteking' maar dat zegt nog niets over de oorzaak. Hepatitis kan onder andere ontstaan door verschillende soorten virussen (A t/m F), bepaalde chemische stoffen, medicijnen of overmatig alcoholgebruik. Nu is het wel zo dat het hepatitis B-virus in het sperma zit maar er is mij niets bekend van invloed op de zaadcellen of het sperma zelf. Wel kun je behoorlijk ziek worden van hepatitis en dat kan natuurlijk wel een weerslag hebben op de spermaproductie en de kwaliteit van die zaadcellen.

Ik denk dat je een afspraak met de huisarts moet maken om daar je vragen te stellen. Zeker als je een besmettelijke vorm van hepatitis hebt is het heel belangrijk om een aantal leefregels in acht te nemen, zowel voor je eigen gezondheid en om te voorkomen dat je anderen besmet. In ieder geval moet je weten waar je precies aan toe bent met zo'n diagnose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben mijn bloed onderzocht, maar daar kwam niets meer uit dan hepatitis, hoe wel de kans wel groot was dat het "B"is geweest.
Gelukkig lijkt het wel steeds minder te worden.
Maar stel dat het blijft, is een bezoek aan de huisarts niet geheel onverstandig. inderdaad.

Andere antwoorden (2)

Ik heb even op wikipedia en sexwoordenboek gezocht. Ik vond dat het je urine een donkere kleur kan geven. Er staat niks bij over sperma. Als je het echt wilt weten hoe het ervoor staat met je zwemmers, vraag je huisarts. Better safe than sorry ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt idd, ontlasting kleurt rood of oranje (zeker gemerkt :+)
Geel oogwit, en kleine bultjes bij je enkles of armen had ik ook veel.
Slik mariadistelcapsules dit is enorm goed voor de lever dus hersteld ook waar nodig. Als deze weer optimaal is zal de rest ook weer herstellen. Misschien is je sperma wel "toevallig" anders eruit gaan zien. Want ik heb er in iedere geval nooit van gehoord dat je sperma veranderd na een hepatitis besmetting.

Lees dit eens:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/seks-relatie/24184/verbeter-de-kwaliteit-van-je-sperma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou ook eventueel kunnen, toch merkte ik dat echt na de ziekte het erbarmelijk was ;) het lijkt wel te verbeteren.