ik heb geen koortslip maar wel brandende lippen wat is het?

Ik heb geen koortslip maar wel brandende lippen. het brand niet heel erg maar het is toch wel vervelend. ik heb ook geen blaasjes of korstjes zoals bij koortslip. mijn lippen zijn alleen droog. iedereen heeft dat toch wel is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
45.8K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk drink je te weinig. Drink 3-4 liter water per dag (heldere urine)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heeft iedereen wel eens. Maar wat jij hebt meegemaakt met de mondharmonica en je vriendin had echt een koortslip is de kans toch aanwezig dat er iets aan het broeien is. Maar okee je zegt zelf dat het dat niet is. Je kan labello kopen voor droge lippen. Gebruik hem alleen zelf!! Leen hem nooit uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je toch een koortsblaasje krijgt. Vlak ervoor heb je ook vaak een kloppend, branderig gevoel.
Maar misschien heb je wel in de zon gezeten, en je lippen niet goed beschermd. Daar kan je net hetzelfde branderige gevoel van krijgen. Doe er wat vaseline op, dat zou het moeten verzachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een domme tick waardoor ik om de haverklap me lippen dik en rood heb. ik lik ze namelijk af als ze droog beginnen te worden. Dit met als gevolg dat ik vervolgens een dag later net een goudvis ben met die lippen. helaas is hier weinig aan te doen want die tick herhaald zich bij mij steeds. misschien heb je ook last van hele droge lippen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geheid dat dit met het weer te maken heeft. Dit weer brengt van alles met zich mee. Virussen, buikgriep ,koortslip echt van alles. Je hebt het dan nog wel niet( na eigen zeggen) maar t hangt echt wel in de lucht. Uit voor zorg kun je dus een purol stick of potje kopen. Gewoon bij de etos of de apotheek en die gebruik je gewoon iedere keer wanneer jij het nodig vind.Je voorkomt er in ieder geval het nare gevoel mee omdat het verzorgend werkt. En als blijkt dat het toch een soort van koortslip word dan zijn daar ook andere middeltjes voor te koop zoals zovirax. Zelf gebruik ik ook dagelijks een balsem en ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit koortslip heb gehad. ( of ik heb tot nu toe gewoon nog geluk gehad)( maar droge lippen heb ik dus ook wel als ik even geen balsem gebruikt heb ,maar dat heeft inderdaad iedereen wel eens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan verschillende oorzaken hebben,het kan een (allergische) reaktie zijn van bepaalde voedingsmiddelen of door erg gekruid eten,maar ook gewoon door de zon.Je kunt het lekker regelmatig wat koelen door een waterijsje te eten,dat voelt prettig aan en haalt het branderig gevoel eruit.Daarna smeren met een lipbalsem en dan zal het snel over zijn.Dit overkomt inderdaad iedereen wel eens.