Is de Mexicaanse griep nu verdwenen? Je hoort er niets meer van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (4)

Nee, die is niet verdwenen. Je hoort er niets meer van omdat het uiteindelijk allemaal best mee bleek te vallen met die Mexicaanse griep. Het bleek gewoon een vrij milde griep te zijn die helemaal niet bijzonder veel slachtoffers maakte in vergelijking met andere griepvarianten.

In 2009 was het een pandemie, niet omdat het allemaal nou zo erg was, maar omdat wereldwijs veel mensen het virus kregen. Bij de vorige griepgolf (2010-2011) kwam de Mexicaanse griep ook voor, maar werd hij beschouwd als gewone seizoensgriep.

In het afgelopen griepseizoen zijn in Nederland (gegevens tot 6 januari) 52 mensen met Mexicaanse griep opgenomen in het ziekenhuis, waarvan er 3 zijn overleden. Dat klinkt eng, maar als je bedenkt dat er jaarlijks bij de gewone griepgolf 250 tot 2000 mensen overlijden aan griep, is het ineens niet zo indrukwekkend meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze zeggen dat het een milde griep is. Maar ik heb t gehad en nog een persoon in mijn omgeving. En ik heb wel eens eerder griep gehad, maar deze keer was veel heftiger. Normaal ben ik na een week tot anderhalve week weer de oude na een griep. Maar met de mexicaanse griep heeft t veel langer geduurd. Ik ben in totaal 3 volle weken ziek geweest met koorts en daarna nog 2 weken met geen koorts maar steeds verhoging. En daarna nog een maand doodmoe. Ik dacht dat t aan mij lag, maar ik hoorde later dat meer mensen hetzelfde hadden. Ook hak ik heel lang nog een zeehondenhoest. Ik ben hardstikke beroerd geweest van die griep. En ze zeggen dat het heftiger is bij jonge mensen. Nou ik ben geen jonge deerne meer, maar heb er goed last van gehad Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je er goed last van hebben. Dat kan sowieso met de griep, die overigens een veel heftiger ziekte is dan de zware verkoudheid die de meeste mensen ten onrechte 'griep' noemen. Maar de horrorverhalen waren echt onterecht. Het zegt niet zoveel als in een ontwikkelingsland met gebrekkige hygiène en op dat moment flink tekort aan drinkwater doden vallen door een virus. Toch werd daar de hele hype op gebaseerd. De werkelijkheid is dat in landen als Nederland mínder complicaties zich voordeden en mínder doden vielen dan bij de gemiddelde seizoensgriep, en dat nota bene bij een pandemie.
Nee, de griep is niet verdwenen. Alleen hoor je er niets meer van omdat het geen epidemie meer is en omdat ze de situatie onder controle hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het is er nog. De meeste griep die er nu is is de mexicaanse variant. Je wordt er inderdaad niet erger ziek van dan de normale variant die elk jaar voorbij komt (en elk jaar overlijden er aan aantal zwakke mensen aan deze normale variant) dus het is geen 'nieuws' meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hij is niet weg , het was ook absoluut niet zo erg als dat men deed voorkomen , het lijkt op een normale griep en met een normale griep overlijden helaas ook mensen , het is volop in het nieuws geweest dat er nooit zo een ophef over gemaakt moest worden , want ze hebben de mensen bang gemaakt, dus het is er nog wel maar de gewone griep is er ook nog en zal ook nooit weg gaan