een vriendin van mij heeft ongeveer elke maand wel last van een koortskin.bestaat er niet iets wat drastischer hiervoor dan cremetjes

ik heb ooit gelezen over een injectie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft het herpesvirus te maken met menstruatie / hormonen?

Het beste antwoord

Koortslipcreme is een fabeltje van medicijn fabrikanten om makkelijk geld te verdienen. Er staat namelijk in de bijsluiter dat het de koortslip weg houdt op het moment dat je 4 dagen voor de uitbraak begint met smeren (niemand weet 4 dagen van te voren, oh er komt een koortslip aan.)
Wij raden patienten aan om het gewoon goed vet te houden (bijv. vaseline)
Ikzelf gebruik bij koortslip zinkzalf (dit droogt uit en dan ben je er binnen een week vanaf.)
Er is een mogelijkheid om Botox in te laten spuiten, dit wordt nu getest.
Wanneer je koortslip na 14 dagen nog niet weg is neem dan contact op met je huisarts (ook wanneer koortslip op koortslip verschijnt, ene over de volgende al weer op een andere plaats)

Succes.

Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er bestaat een apparaatje ter vorm/grootte van een lippenbalsem. Dit geeft een hoge temperatuur dat je op de koortslip moet plaatsen. Mijn zus heeft er zo eentje. Volgens mij werkt het wel. Zelf heb ik het een paar x per jaar en maak het elke keer zo droog mogelijk en smeer zo'n cremetje op. Ik las ook ooit een keer in de Libelle dat een vrouw naar de dokter ging. Hij nam wat ''vloeistof'' uit het blaasje en spoot dat ergens in haar knie. Daarna kreeg ze het niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is eigenlijk nog steeds geen goede behandeling tegen herpes. De meest gekozen behandeling is nog altijd de creme, zoals Zovirax. In ernstige gevallen kunnen er ook tabletten worden voorgeschreven door de huisarts.
Maar dit heeft alleen zin als je tijdig, binnen 4 dagen, worden ingenomen.
Het virus gaat nooit echt weg, het trekt zich terug in de zenuwbanen. Een hernieuwde infectie treed meestal op bij ziekte, koorts, zonnebrand of een algemene daling in de weerstand.
Ik denk dat jouw vriendin naar die laatste factor moet kijken. Schijnbaar is haar weerstand telkens heel laag. Ze moet goed op haar gezondheid letten en dat begint bij de voeding. Groente, fruit en voedingssupplementen kunnen een hoop goed doen bij een lage weerstand. Denk vooral aan vitamine A en D, foliumzuur, selenium ijzer en zink, van die vitamines en mineralen is het vaakst een tekort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan L-Lysine proberen.

L-Lysine is een aminozuur dat niet door het lichaam gemaakt kan worden en waarvan de voorziening afhankelijk is van de voeding.

Van bijzonder belang is het vermogen om het herpes simplexvirus te bestrijden.

Lees hieronder meer hierover:

Toegevoegd na 6 minuten:
Solgar heeft L-Lysine tabletten.