Ik heb een tijd Laxeermiddel gebruikt, ik heb daar 2 vragen over 1. als ik nu ga bloedprikken kunnen ze dat dan zien? 2. Heb je dan Anorexia/ Bolimia?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 13 jaar en 163, ik weeg 47 kilo! ik zat er laats aan te denken als er iets met me gebeurt en ze moeten bloedprikken, of ze dan zien dat ik laxeermiddeL gebruik...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je proberen uit te leggen waarom je laxeer middel gebruikt. Wil je dunner worden of zjin er andere dingen aan de hand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met DAT gewicht en DIE lengte, zien ze zo ook wel dat je ongezond bezig bent. Buitengewoon ongezond zelfs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hoeft nog niet persé ongeznd bezig te zijn. Het ligt eraan waarom ze de laxeermiddel gebruikt. Als het wordt gebruikt als afvalmiddel ben je inderdaad verkeerd bezig en kan het zijn dat je boulimia hebt, maar ik weet niet hoe, wat en waarom... Gebruik je het stiekem little princess of heb je het om medische redenen dus waarom neem je laxeer middel? Dit zijn zeer belangrijke vragen om er een oordeel over te kunnen velgen. Al is het niet aan ons om te oordelen maar aan de huisarts... Je zit op goed gewicht voor jou leeftijd volgens het BMI (BMI van18)van het voedingcentrum:D Mocht je het doen vanwege je gewicht! Absoluut niet doen. Je hebt een prachtig gewicht en je bent nog super jong! Neem aub geen laxeer middel als er geen medische reden voor is. http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/gezond-gewicht/body-mass-index.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/zwangerschap-en-kind/vanaf-1-jaar/gezond-gewicht/bmi-meisjes.aspx?highlight=bmi
Kimath
13 jaar geleden
Waarom gebruik je laxeermiddelen? Hartstikke slecht voor je. Je krijgt amper voedingsstoffen binnen, je huid word slechter en er is ook een kans dat je haar gaat uitvallen.

Het beste antwoord

Voor bloedprikken hoef je geen angst te hebben, daar zal men niets in vinden. Wat het met je lichaam doet daarentegen...
En inderdaad, als je overmatig bezig bent met laxeermiddelen te slikken kan je Anorexia en Boulemia ontwikkelen.
Probeer ermee te stoppen! Waarschijnlijk ben je een mooi meisje, perfect op gewicht dat zich een hoop onzin laat aanpraten door leeftijdsgenoten.
Hieronder vind je meer uitleg over jouw probleem:

Toegevoegd na 3 minuten:
Hierbij nog een goede link met uitleg over laxeermiddelen:

Toegevoegd na 5 minuten:
De eerste link is blijkbaar verdwenen. Ik probeer het nog eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is niet perfect op gewicht, ze is al te licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat is inderdaad zo, ik wou haar gewoon maar wat zelfvertrouwen geven.

Andere antwoorden (3)

In bloed kun je niet zien of je laxeermiddelen hebt gebruikt, laat staan welk soort. Wel kun je er een verstoord evenwicht van lichaamszouten mee opsporen die door overmatig gebruik van laxeermiddelen in de hand kan worden gewerkt. Als je die laxeermiddelen gebruikt hebt om af te vallen dan zou je best eens een eetstoornis kunnen hebben, zeker als je volgens objectieve normen niet te zwaar bent.

Toegevoegd na 3 uur:
Je hebt een BMI van 17,7. Dat is normaal voor een meisje van 13. Je bent nog in de groei dus je zult nog een aantal kilo's aankomen. Afvallen moet je beslist niet en met veel soorten laxeermiddelen ondermijn je je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van eender welk laxeermiddel vind je in je bloed eigenlijk niks terug, of je moet er heel specifiek naar op zoek zijn. Bij een normale bloedcontrole is dat nooit het geval.

Het feit echter dat je blijkbaar probeert het verborgen te houden, en dat je zelf al naar de bekende weg vraagt, kan niet anders dan betekenen dat je inderdaad een eetstoornis hebt danwel er heel hard eentje aan het ontwikkelen bent, en dat er in elk geval sprake is van een obsessie met gewicht en een heel foute poging af te vallen.

Ik hoop dat het feit dat je bloed laat prikken betekent dat je bij de dokter loopt /hulp aan het zoeken bent, want daar kun je inderdaad beter een veel te vroeg mee zijn dan een beetje te laat./
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze laat geen bloed prikken. In haar uitleg is juist te lezen dat ze daar angst voor heeft, dat ze het gaan ontdekken in geval van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie inmiddels de toevoeging ja.
Hele foute shit.
daar wil ik nog een waarschuwing aan toe voegen, gebruik van laxeermiddelen.

het licht er wel aan welk soort je gebruikt, maar de normale tabletten bij de drogist, zijn bij langdurig

gebruik id gevaarlijk voor je gezondheid. je kan er luie
darmen van krijgen. waardoor ze niet meer naar behoren
werken.