hoeveel procent sterft aan darmkanker?

ik ken iemand die een jaar darmkanker heeft, en na verschillende operaties is het niet opgelost, is de kans groot dat je niet geneest van deze kanker? de persoon is nog maar 40 en meestal is darmkanker een ziekte die oudere mensen krijgen. En hoe groot is de kans dat zoon of dochter het ook heeft, als het in de familie zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Ik ken ook iemand die aan darmkanker lijdt. Hij is pas 47.
Hier zijn enkele percentages van overlevingskansen. Ik weet niet hoe betrouwbaar de cijfers zijn. Het is een slechte vertaling.

-----

Mannen en vrouwen met darmkanker kan een levensverwachting tarief van vijf jaar na de diagnose. Echter, als de tumor vroeg is ontdekt, dan is de kans groot dat de kanker kan worden behandeld door het verwijderen van de tumor. Ook in een dwarse darmkanker geval is de overlevingskans is bijna 59 procent volgens een onderzoek. Het algemeen in de VS, de overlevingskans voor darmkanker is 62 procent. Een van de belangrijkste factoren die de overleving is de kwaliteit van de geleverde zorg aan de kankerpatiënt. Vroege diagnose verhoogt ook de kans op overleving voor deze mensen.

Ook onderzoek blijkt dat als de kanker is gediagnosticeerd in een vroeg stadium dan is de overlevingskans veel hoger. Echter, de ongelukkige waarheid is dat er geen zichtbare symptomen van darmkanker in een vroeg stadium en tot nu toe, als de gevallen zijn gediagnostiseerd in een vroeg stadium, is het slechts een slag van kans. Ook blijkt uit onderzoek dat een persoon die leidt een gezonde levensstijl door het volgen van gezonde voeding en lichaamsbeweging zullen hun overleving en de weerstand te verhogen om de kanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is zo geen antwoord op te geven, dat varieert nogal - in sommige regio's is de mortaliteit opvallend hoger, en het ligt aan wat voor soort darmkanker het is, hoe snel ie ontdekt is, hoe er behandeld wordt, wat de verdere gezondheidstoestand is van de betreffende persoon.
Als al vaststaat dat het een familiaire of erfelijke vorm van kanker is, zouden de familieleden zich kunnen laten screenen.