Zijn er ziektes, veroorzaakt door vervuild drinkwater, die ongeneeslijk zijn?

Ik maak een werkstuk over Drinkwater.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (7)

Die hebben we nog niet ontdekt of die bestaan er gelukkig niet.

Bekenste ziekte van vervuild waster is de cholera uitbraken. Onlangs nog in Haiti.
Deze zijn op zich wel te genezen, maar toch sterven daar nog duizenden per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Polio is een ongeneeslijke ziekte die door vervuild drinkwater kan worden verspreid.

Vele andere ziektes zijn onbehandelbaar maar deze gaan vanzelf weer over na een langdurig ziektebed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, met name in ontwikkelingslanden. Denk aan diarree met ernstige uitdroging, als hier geen hulp wordt geboden is het dodelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien leuk om deze link te vermelden in je werkstuk:
http://www.11000km.nl/ (klik zelf ook even aan, geweldig!)

Deze racefietser gaat 11020 km op de fiets rijden (in zijn eentje) voor een schoonwaterproject in Zambia, Nyanje.
De start is op 24 januari 2011. Volg zijn blog.

Schoon water is het belangrijkste in een mensenleven.
13 jaar geleden
In de 19e eeuw stierven de mensen nog als ratten ten gevolge van vervuild drinkwater. Het is vreemd, in de middeleeuwen had men al door dat men beter bier kon drinken dan water, maar in de 19e eeuw dronken de Amsterdammers uit dezelfde grachten, waar ze hun rotzooi in plempten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker het komt vooral voor in andere landen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Polio is een ongeneeslijke ziekte door vervuild drinkwater. En als je snel sterft aan cholera is dit ook een ongeneeslijke ziekte. Het is maar hoe je het bekijkt.
Wat ook ongeneeslijk is, maar niet echt een ziekte, is vergiftiging. Als je water drinkt met veel zware metalen loop je bloedvergiftiging op.
Gelukkig komt dit in Nederland niet voor, maar in arme landen is dit een groot probleem.