hoe groot is de kans nou echt dat je met hiv hebt. word veel gezegd en geschreven maar hoe groot is de kans nou echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Antwoorden (5)

Dat kan ik je niet zeggen. Ik weet niks van je sexuele verleden. As je, je zorgen maakt moet je een hiv test laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groot is de kans ten opzichte van wat. Hepatitis is volgens mij 50 keer infectieuzer dan HIV. Hoeveel proikaccidenten heb je nodig om een HIV-infectie op te lopen . Mogelijk is daar wel onderzoek naar gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is erg afhankelijk in welke doelgroep je leeft,werkt etc..
De kans voor een monogame hetero sexueel is minimaal de kans voor een homosexuele met wisselende contacten vele malen groter.
Hoe groot de kans is dat je het krijgt hangt dus samen met je lifestyle.
Regelmatig laten testen op soa's en dat ook van je partners verlangen en veilige sex hebben maakt de kans kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland zijn per 31 december 2009 16.823 mensen met hiv geregistreerd (SHM/RIVM 2010).
Een ruwe schatting zegt dat 50% van Nederland seksueel actief is. Dit wil zeggen dat afgerond 0,5 procent van de seksueel actieve mensen HIV-positief is. Een op elke 200. Bij anale seks is de kans een stuk groter op besmetting dan bij vaginale seks.
Persoonlijk vind ik dit een hoog risico. Daar kunnen de meningen over verschillen. Maar is even een condoom omdoen nu echt zo'n grote moeite om je tegen een levensgevaarlijke en levensinvaliderende ziekte te beschermen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een keer per ongeluk of desnoods expres onbeschermde seks gehad hebt met een leeftijdgenoot is de kans op HIV nul komma nul en de kans op een zwangerschap vele malen groter, althans bij heteroseks. Weet je dat die ander er een ruig seksleven op nahoudt en zeker als zo iemand er nogal wat van dergelijke partners op na heeft gehouden dan zou ik een stuk voorzichtiger zijn. Dan toch maar liever geruime tijd condooms gebruiken.