Wat zijn de gevolgen van SLE?

Ik heb gehoord dat de sle ziekte ongenezelijk is en dat je er langzaam vam dood gaat. Ik schrok me dood toen ik dit hoorde. Ik wilde dus nu weten of dit echt zo is en of er mensen zijn die dit hebben overleefd. Alvast bedankt voor uw moeite en tijd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van leven ga je ook dood, iedereen eigenlijk. Dat is lang geen reden voor paniek!

Antwoorden (3)

Altijd op het oordeel van de behandelend arts af gaan, en niet luisteren naar 'van horen zeggen' Op wikipedia staat het volgende over het beloop van de ziekte:

Het beloop van de ziekte verschilt per patiënt. Meestal wisselen actieve periodes zich af met rustige periodes. Het kan ook voor komen dat de ziekte volledig rustig blijft na een zeer actieve start. Wanneer de ziekte zich in een actieve periode bevindt, wordt gesproken van een opvlamming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Systemische Lupus erythematodes (SLE) is een auto-immuun ziekte met een afwisselend verloop. Het kan mild, maar soms ook heftig zijn. Op den duur kunnen organen en gewrichten aangetast worden. De ziekte wordt ook wel Systemische Lupus Erythematosus genoemd. Maar meestal wordt de ziekte simpelweg afgekort tot: SLE.

Zo, dan weten we dat vast.

En dat daar heel veel vormen van zijn!

De Prognose (vooruitzicht) is niet te voorspellen, omdat de ziekte zeer afwisselend kan verlopen.
Ook de orgaanschade en gewrichtsklachten zijn van belang. Elke patiënt heeft een gerichte behandeling nodig.

En verder zou ik eens te rade gaan bij de
patientenvereniging.
http://www.nvle.org/ziektebeelden/sle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter heeft hier meer verstand van dan wij. hieronder nog een link naar informatie over de ziekte