Keelpijn kan behoorlijk vervelend zijn. Keelpijn wordt meestal veroorzaakt door verkoudheid. Andere oorzaken van keelpijn zijn bacteriën of een virus. Meestal gaat de keelpijn vanzelf weg na drie of vier dagen. Als je snel van je keelpijn wilt afkomen staan hieronder 7 praktische tips.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://gezondheid.webstein.nl/mondpijn/keelpijn-hoe-kom-je-er-snel-van-af-7-tips/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (5)

Keelpijn verdwijnt meestal binnen zeven dagen. Neem contact op als de klachten langer duren of sterk verergeren. Heeft u meer dan vijf keer per jaar een ernstige keelontsteking (veel pijn, veel zwelling, erg ziek) of meer dan driemaal per jaar in de afgelopen twee jaar, dan kan een amandeloperatie (tonsillectomie) soms verbetering geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verdwijnt meestal binnen 5 tot 7 dagen. Als het langer duurt, moet je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
keelpijn kan wel enkele dagen duren, maar je kan zelf er wel wat aan doen om je keelpijn weg te krijgen...
gewoon gorgelen met zout water, dan hoef j geen dagen pijn je keel te hebben,,
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Zou ik ook gezegd hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt bij mij echt niet hoor. Al die middeltjes (zout water, honing, enz) verlichten de pijn slechts tijdelijk ( met als paracetol) dat ze keelpijn zouden genezen is onzin! Kort na het gorgelen begint de keelpijn weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"net als paracetamol" moet er staan.
Een paar dagen tot een week of twee. Belangrijk is om je totale klachtenpatroon in de gaten te houden: koorts, kleur van eventuele slijmafscheiding, pijn en waar die gelokaliseerd is, voel je je ziek, lichtschuwheid, spierpijn etc. Worden die klachten na een dag of drie, vier erger dan kan het verstandig zijn om je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot bovenstaande antwoorden heb ik wel eens een week of 5 keelpijn gehad. Toen ik me naar 4 weken maar eens bij de huisarts meldde kreeg ik te horen dat dit geen probleem hoeft te zijn. Ik moest het nog maar een weekj aankijken was het advies. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan. Bij mij heeft het dus wel eens 5 weken geduurd.