Als je voldoende vezels eet, drie tot vier keer per dag.

Wat betreft de kleine boodschap: dat hangt veel af van hoeveel en wat je drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat voor jou normaal is.
Sommige mensen poepen drie keer per dag andere 1 maal per week.
Pas als er ineens een verandering in dit patroon komt is het iets om in de gaten te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zal liggen aan hoeveel je gedronken hebt, dat is bij iedere mens verschillend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3x voor de kleine boodschap is een gemiddelde
1x voor de grote, per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies zovaak dat je 't een en ander niet te lang inhoudt. Dat hangt er dus vnl. (maar niet alleen) vanaf hoeveel je eet/drinkt. Als 't pijn gaat doen bij 't inhouden, heb je te lang gewacht. Verder maakt 't allemaal weinig uit hoe lang je wacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van allerlei zaken af, onder andere hoeveel vocht je inneemt, en hoelang je het ophoudt. Maar ik geloof gemiddeld rond de 3 keer per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een grote boodschap bedoeld is dat verschillend per persoon. het gewicht van die persoon en zijn eetgedrag. ook het geslacht heeft er invloed op. wat voor werk iemand doet. de stofwisselingssnelheid van die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt per persoon. Als ik een vergelijk maak naar mij en de mensen om mij heen (vriend, vrienden en collega's):
2x lekker rustig zitten,
5x kleine afwatering ;-)

Toegevoegd na 41 seconden:
Het 'moet' trouwens niet.. het mag- of kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoeveel je eet/drinkt op een dag.
Maar aangezien er ook allebei stoffen bijkomen van je eigen lichaam zou dat nog extra opvullen (waarschijnlijk).
Bij 180 ml in je blaas krijg je dat gevoel dat je naar de wc moet, dit geeft een signaal af aan je rekkingssensoren (oid) bij 350 ml kun je bijna niet meer ophouden en moet je gewoon gaan! Dit veroorzaakt ook een prikkelend gevoel / het gevoel om naar de wc te gaan (waarschijnlijk).

Zoiets gelezen uit een boek van iemand die opleiding verpleegkunde doet.. Weet niet of het gerelateerd is aan een geslacht e.d.

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou kunnen dat ik iets verkeerd heb gelezen.. mijn excuses als er eventueel een (domme) fout staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een grote boodschap is dat voor mij een keer per dag.
En ook s,morgens op een vaste tijd.
En de kleine boodschap zullen we maar zeggen,dan zit ik toch wel op 6 a 7 keer ongeveer.
Waarbij steevast een keer per nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen van zodra (enkele momenten, dit kunnen ook enkele uren worden) je een grote maaltijd tot je hebt genomen, dan kan het wel vlug moeten gaan