Hoeveel kwaad kan het om een oordruppel waarvan de tht-datum (2 mnd) is verstreken te gebruiken?

werkt deze dan nog. of wordt je er ziek van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.2K

Het beste antwoord

Het zal je niet schaden, maar de werking ervan is wel al sterk verminderd. Dus ik denk dat je er helaas niet veel aan zal hebben. Maar baat het niet, schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zal er niet ziek van worden, maar de kracht neemt wel af na de houdbaarheidsdatum..
je kan vaak aan de kleur van de druppels zien of ze nog goed zijn , even op je vingers testen..ziet de druppel helder , en voelt deze niet plakkerig aan en heeft het geen geur, dan kan je ze nog gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziek zul je er niet van worden.
Wel kan het zo zijn, dat de druppels minder effectief zijn voor het kwaaltje.
En in het uiterste geval (en daar is bij dit soort druppels de THT datum ook hoofdzakelijk voor bedoeld) dat het druppelaartje niet meer schoon is. Zoiets kan b.v. een allergische reaktie geven in je oor, of een heel kleine ontsteking. Dat is met oogdruppels net zo.
Mijn tip: voor alle zekerheid niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe je die druppel hebt gebruikt...heb je hem in je oor gedaan of heb je hem opgedronken?? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks aan de hand, mits niet eerder gebruikt.
De tht-datum wordt door fabrikanten erg ruim genomen om schadeclaims te voorkomen.