Wat is er meer op de wereld: verdriet of blijdschap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Annswers
13 jaar geleden
mooie vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

Ik denk dat dit wel in balans is in de wereld. Verdriet zie je sneller aan iemand/is duidelijker aanwezig, waardoor soms het idee kan ontstaan dat er meer ellende en verdriet is dan blijdschap. Maar toch is er ook veel blijdschap. Kinderen zijn bijvoorbeeld van nature snel blij.

Het zijn beide ook erg relatieve begrippen. Waar de ene heel blij van wordt (mogelijk omdat diegene veel verdriet heeft gekend), zal de ander enkel een flauw lachje geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel duidelijk

Andere antwoorden (10)

Ik denk beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verdriet..
ik ga mezelf maar na ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop blijdschap maar ik vrees verdriet.
Al zijn niet alle mensen in slechte situaties standaard verdrietig. Ik denk dus dat het moeilijk te bepalen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreugde en verdriet het ligt zo dicht bij elkaar...denk dus ook van beide evenveel
fremar
13 jaar geleden
Waarschijnlijk toch iets meer verdriet, zo aan het dagelijkse nieuws te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leven in een duale wereld en zonder het een kan het ander niet bestaan. Verdriet zonder blijdschap en blijdschap zonder verdriet is moeilijk te ervaren. Ze houden elkaar in evenwicht.

Echter, de mens ervaart verdriet vaak intenser dan blijdschap. Verdriet duurt ook gevoelsmatig langer dan blijdschap, vandaar dat men denkt dat verdriet meer en vaker voorkomt.

Toegevoegd na 4 uur:
Blijdschap wordt vaak als vanzelfsprekend aangenomen, terwijl verdriet als iets bijzonders wordt gezien. Ik denk dat daarom mensen denken dat verdriet erger is en vaker voorkomt.

Ik ben veel vaker blij dan verdrietig hoor. Met uitzondering van bepaalde periodes in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt verdriet en blijdschap niet meten, dus je kunt jouw vraag niet beantwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ieder mens met gevoelens, kan zijn gevoel meten. ieder WEET of hij/zij veel of weinig verdriet heeft, veel of weinig blij is. En aangezien de meeste mensen veel verdriet ervaren, of dat op zijn minst het meest onthouden..... spreekt het bijna vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou best wel eens kunnen dat de vraag idd niet te beantwoorden is. Ik kwam er ook niet uit vandaar dat ik hem hier heb gesteld.
Ik denk verdriet, omdat dat makkelijker is. Voor blijdschap moet je er kracht zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik hoop dat ik ooit het tegenovergestelde zeg.
13 jaar geleden
je kunt ook heel blij zijn van kleine dingetjes zoals je hond weer zien ofzo.. Dat is ook blijdschap..? als je zo nagaat lijkt mij dat er meer Blijdschap is! Of je wordt blij dat je een hoog cijfer haalt op school ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo, maar geldt dat ook niet voor verdriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja.. das waar..
Wat er meer is dat je moeilijk te zeggen want iedereen heeft zo zijn blije momenten en zijn verdrietige momenten.
Niemand is 100% van de tijd gelukkig of blij.