Wat doet anti-rimpelcrème met DNA?

Op reclames van een bepaalde anti-rimpelcrème zie je dat ze DNA onderzoek hebben gedaan en dat de crème indringt tot in de kern van je cellen tot bij het DNA. Hoe kan dat en hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik ben (o.a.) schoonheidsspecialist en ik geloof het niet. Het kost de cosmetische industrie al moeite om uberhaupt werkstoffen de huid in te sluizen, laat staan dat het tot in je DNA komt. Lijkt me ook erg ongezond trouwens, iets wat gen-mutaties veroorzaakt, want dat zou het dan in feite zijn...
Welke creme is het? Misschien kan ik de ingredientenlijst ergens opvragen in in de lexicon opzoeken...

Toegevoegd na 7 minuten:
Het enige wat ik me kan bedenken is een aantal ingredienten dat de regeneratie van cellen bevordert. (celvernieuwing). En als je heel erg overdreven na gaat denken, ligt er aan de impuls om een cel te vernieuwen (delen) een prikkel ten grondslag die uiteindelijk voortkomt uit DNA van de betreffende cel... Da's gewoon biologie en heeft weinig te maken met een of ander innovatief ingredient. Er zijn allerlei werkstoffen bekend die de regeneratie stimuleren, da's echt niks nieuws.
Wat SuzyQ al zei, pure marketing en geld uit de zak klopperij, meer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat zou een stuk minder goed werken als reclame: "Onze crème veroorzaakt genmutaties." Maar in feite is dat inderdaad wat ze beweren.

Andere antwoorden (5)

Helemaal niets. Dat is alleen een marketingpraatje.

De enige crème die iets te maken heeft met je DNA, is crème met een zonnefilter (dus gewoon zonnebrandcrème), en dan nog niet doordat het iets doet met je DNA, maar doordat het voorkomt dat zonlicht te diep doordringt en huidkanker (is een fout in het DNA) veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik het kan nagaan is het allemaal onzin. Net als "vochtinbrengende crème". Als vocht en allerlei andere stoffen zo gemakkelijk de huid zouden kunnen binnendringen, zelfs tot aan het DNA!, zou de huid haar functie totaal verliezen. De huid - ons grootste orgaan!- is onder meer bedoeld om ons te beschermen tegen schadelijke stoffen van buitenaf. Er kan dus gelukkig bijna niets naar binnen. Sommige essentiële oliën, ook wel etherische oliën genoemd, dringen in zeer geringe mate door tot de huid. Het percentage van deze oliën dat na het smeren op de huid in je bloed wordt teruggevonden, is echter dermate klein, dat je je moet afvragen of het wel zin heeft om crèmes met die oliën te kopen. Die zijn nl. zó duur en het effect is te verwaarlozen. Om je huid gezond te houden, moet je zorgen voor goede voeding én, als je huid droog is, voor een crème die ervoor zorgt dat het vocht in de huid niet te makkelijk verdampt, een vettige crème dus. Vochtvasthoudend bestaat dus wel! Dat DNA-verhaal zou ik maar naar het land der fabeltjes verwijzen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enigste wat anti rimpel creme doet is jou beurs leegmaken. Verder doet het helemaal niets anders dan je porien verstoppen. Daar krijg je dan weer pukkeltjes van en daar is weer een creme tegen......

Hoe meer cosmetica je op je lichaam smeert hoe erger je eruit komt te zien. Dat is de bedoeling ook, wand dan koop je nog meer. Al die cremes en make up is helemaal niet zo goed voor de huid. Maar het blijkt heel moeilijk dat een vrouw te leren. Bizar is ook nog eens dat verreweg de meeste mannen een vrouw zonder "oorlogskleuren" mooier vind.

Hieruit blijkt de macht van de reclame maar weer eens.

Ik heb trouwens wel respect van die reclame mensen die de prachtigste uitspraken weten te verzinnen. Zilver ionen, neutraliserende liposomen, kom er maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies evenveel, als bosbessen gelei dat doet, n.l. helemaal niets. In zekerezin zou je zelfs kunnen zeggendat bosbessengelei wat meer doet, daar krijg je namelijk een kleurtje van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met antierimpelcreme stucadoor je je gezicht glad.

Als je echt diep in de huid wilt doordringen, neem dan een boormachine.
Creme doet echt helemaal niets. Geldklopperij, waar men massaal intrapt. Hoe duurder hoe liever.
Dat het iets met DNA zou doen is natuurlijk helemaal bezopen. Daar kun je beter radio-actief materiaal voor nemen.