hoe werken varifocale lenzen.en zijn dat dan harde of zachte lenzen.

in de reclame zie je nu de dat ceacar zuiderwijk varifocale lenzen gaat gebruiken,zijn dat dan harde of zachte lenzen,en hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zachte lenzen, de linker is gewoon en de rechter is varifocaal.
vroeger had ik harde lenzen, die waren volgens mij ook varifocaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
word je dan niet hartstikke duizelig als je je lenzen in hebt,die draaien toch in je oog?met n varifocale bril moet je toch ook wennen an de overgang van ver naar dichtbij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik word niet duizelig, m'n lenzen draaien niet.
ik heb ook een varifocale bril, ook geen last, alleen soms in een winkel , als ik van zo'n grote trap naar beneden loop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf maandlenzen voor veraf voor mn werk en de auto en televisie kijken.sàvonds doe ik de lenzen uit en mn bril op om televisie te kijken en als ik dan iets wil lezen uit de gids moet mn bril af en mn leesbril op.erg lastig dat wel maar n varifocale bril vind ik niks.ik heb altijd n bril gehad en heb nu sinds bijna n jaar zachte lenzen en die bevallen me goed(op dat lezen na dan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij graag zulke lenzen wilt, en je weet niet of het iets voor je is, probeer het gewoon. een setje maandlenzen is niet zo duur.
kijk eens bij oculenti, daar hebben wij goede ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal t eens vragen aan mn opticiën en n setje proberen.bedankt voor je informatie.+1

Het beste antwoord

Varifocale lenzen zijn aangepast voor ouderdomsverziendheid zodat u zowel van ver als dichtbij kan zien. Het zijn zachte lenzen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze lenzen moeten s´avonds uitgedaan worden voor u gaat slapen, worden gereinigd met lensvloeistof en moeten gedurende de nacht worden opgeborgen in een lensvloeistof. Deze kunnen gedurende een maand gebruikt worden en moeten dan vervangen worden door een nieuw paar. Voor een gezond lensgebruik is het belangrijk dat u de raad van uw opticien volgt wat betreft het hanteren en de draagtijd. Vaak is een slordig of te lang gebruik van de lenzen een gebruikelijke oorzaak voor problemen zoals bijvoorbeeld oogonstekingen. Als u dit probleem bij het dragen ondervindt, controleer dan eerst en vooral of u de juiste lenzen gebruikt en neem dan contact op met de klantendienst of vraag uw opticien om raad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zijn zachte lenzen
Varifocale lenzen werken op dezelfde manier als een varifocale bril, d.w.z. ze geven u de mogelijkheid om zowel van dichtbij als ver te zien. De twee verschillende sterktes zijn verspreid over de gehele lens waardoor men de beide sterktes gelijktijdig gebruikt. Varifocale lenzen bestaan als ééndagslenzen, die weggegooid worden na één dag gebruik en als maandlenzen, die gereinigd worden met lenzenvloeistof en die s´nachts bewaard worden in een lenzenhouder.
fremar