Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel gaat het eigen risico in de zorg omhoog ?

Ik vind dat nergens terug in de plannen. De VVD wilde naar 400 euro en OOK voor huisarts. Ik hoop dat dat plan van de baan is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop dat het eigen risico WEL gaat gelden voor de huisartsen post. Te veel moeten echt zieken daar wachten op mensen die eigenlijk gewoon naar de eigen huisarts hadden kunnen en moeten gaan waardoor de dure (wegens avond/weekend toeslagen) HA posten met onnodig veel personeel moet werken of het risico nemen dat de echt zieke niet op tijd aan de beurt is.
Uiteraard maakt dat voor de echt zieke niet uit....die is aan behandeling, zeker als daarna nog ziekenhuis doorverwijzing volgt, dat eigen risico toch al kwijt en zal door het opnemen van de posten bij berekening eigen risico niet benadeeld worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou slimmer zijn een toeslag te vragen aan mensen die naar de Spoedeisende Hulp gaan terwijl ze prima naar de huisarts hadden kunnen gaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

•Het eigen risico (nu 165 euro) gaat in 2011 met 40 euro omhoog. Het gaat om het bedrag dat mensen zelf moeten betalen als zij naar het ziekenhuis of de apotheek gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij zij gegarandeerd elk jaar in Februari al de volle 330 euro kwijt ( man & vrouw ) dat wordt nu dus 410 euro! Behalve dat, moeten we waarschijnlijk ook bepaalde medicijnen zelf gaan betalen! Tel uit je winst.
De heer Rutte van de VVD heeft het over vrijheid en verantwoording, dat zijn dus de 2 V's De D van democratie is maar overboord gezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing