Nooit meer ongesteld raken,wat zijn er voor operatiemogelijkheden?

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om nooit meer maandelijks mijn menstruatie te krijgen?
Ik heb geen zin meer in deze pijnlijke buien iedere maand opnieuw.
Ik wil er van af en dat voor altijd.
Ik ben al jaren 100%zeker dat ik dus ook geen kinderen wil.
En hormone wil ik niet slikken,is mij te chemisch.
Dus als het mogelijk is om mijn gebaarmoeder per operatie te laten verwijderen of mijn eierstokken dat wil ik dat doen......
Weet misschien iemand hier hoe dat allemaal gaat en in elkaar zit?en met welk soort doktor ik dat moet bespreken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebaarmoeder.
Dat is ie niet, want nog niets gebaard.

Het beste antwoord

je baarmoeder laten verwijderen is één van de mogelijkheden maar daarvoor moet je bij de gynaecoloog zijn.Dat wordt ook maar gedaan als je al een bepaalde leeftijd hebt of reeds meerdere kinderen hebt ofzo.Ikzelf heb jaren last gehad van mijn menstruatie.Op een gegeven moment werd er besloten om het baarmoederslijmvlies weg te branden dat gebeurd onder volledige narcose en je hebt nadien weinig of geen last van de ingreep op zich.Daardoor kreeg ik mijn maandstonden niet meer dat doen de topsportvrouwen trouwens ook.Kan voor niets kwaad alleen maar voordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Neem daarvoor contact op met een gynaecoloog, die weet van de hoed en de rand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opereren doen ze niet zomaar. er is wel een prikpil die er voor zorgt dat je niet meer ongesteld bent maar dat zijn wel hormonen... misschien even naar de gynaecoloog voor advies..die geeft je advies op maat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit meer ongesteld worden zonder hormonen:
een koperspiraaltje. Dat wordt geplaatst in je baarmoedermond.
Alles weg laten halen, zullen ze denk ik niet snel doen.
Wat betreft de dokter, eerst naar de huisarts en eventueel vervolgens naar de gynaecoloog.

Toegevoegd na 2 minuten:
ps. Iets met heel weinig hormonen is trouwens de mirena. Dat is ook een spiraaltje wat in je baarmoedermond wordt geplaatst. De arts kijkt samen met je wat de beste mogelijkheid is voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen toch een aantal punten besproken moeten worden: o.a.
Je leeftijd
Je medische indicatie
De opname
De vergoedingen/ of niet
Je na-behandeling na de o.k. (hormonen zullen flink door de war zijn)

Misschien is een Mirena spiraaltje een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zeer ernstige overlast is het de slimste manier om eerst naar de huisarts te gaan en te overleggen.
Een vriendin van me kwam zo bij de gynaecoloog terecht, bleek een flinke vleesboom te hebben en haar baarmoeder is verwijderd, nu heeft ze nergens meer last van.
Ik zou zelf graag hetzelfde willen, omdat ik ernstige endometriose heb (baarmoederslijmvlies overal buiten de baarmoeder verspreid), maar ik slik nu de pil, dat helpt wel. Ik moet binnenkort maar weer eens naar de dok, want: die pil zou ik beter niet kunnen slikken want al eens trombose gehad. Dus ik moet maar weer eens overleggen (ik wil het al sinds m'n 15e, maar ja...).

Een gynaecoloog kan je ook precies vertellen wat de mogelijkheden zijn en wat de voor- en nadelen zijn (het is geen kleine operatie, bij sommige varianten loop je meer risico op botontkalking, als je eierstokken verwijderd zouden worden kom je ook direct in de overgang, enzovoorts).

Dus: naar de huisarts, en een verwijzing vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gewoon het hele voortplantingssysteem eruit lijkt me het best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevolg van baarmoeder eruit is vervroegd in de overgang en daarmee bekort je je leven aanzienlijk! Nooit doen dus!