Tussen half 9 en 9 uur...
Je hebt je energie hard nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen 22.00 en 22.30 naar boven was bij mij thuis altijd de afspraak. Dan nog even een boekje lezen tot een uurtje of 23.00 en dan gauw gaan slapen en de volgende ochtend weer vroeg op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22u00, ik ga ook zo laat slapen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit afhankelijk is van hoe laat een kind moet op staan. Eerste uur vrij of niet, bij mij betekende eerste uur naar school, 06.30 opstaan. Dus als 14 jarige lag ik er tussen half 9 en 9 uur in en mocht nog wel wat lezen. Eerste uur vrij dan rond tien uur naar bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen 21:00 en 21:30 door de weeks. En in het weekend tussen 23:00 en 23:30 vindt ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is belangrijk om ritme aan te houden. Het verschil in tijd van weekend en doordeweeks is te groot.
afhankelijk van hoeveel slaap je nodig hebt. Ik denk rond een uur of half 10 gemiddeld.
Kijk even, als je nog erg moe bent, moet je eerder gaan slapen, als je telkens er vroeg wakker bent, kan je het iets later maken.
Belangrijk: Je kan beter te veel slapen, dan te weinig, aangezien je anders je niet meer goed kan concentreren.

Toen ik 14 was, ging ik vaak om een uur of 22/23 naar bed, maar ik hoefde meestal niet zo vroeg op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.30 naar bed, nog wat lezen en zorgen dat je om 22.00 slaapt. Als je dan om 07.00 uur moet opstaan, ben je lekker fit en uitgerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet dat er verschill zit tussen een 10 jarige en 14 jarige heh
ik ging toen ik 9 ofzo was 9 uur naar bed
Hangt erg van jezelf af. Als je 's ochtends vlot kunt opstaan en niet na een paar dagen vreselijk moe bent, ga je op tijd naar bed.
Het heeft weinig zin jezelf te dwingen te vroeg te gaan als je toch maar wakker ligt in bed, en eigenlijk is nog even lezen in bed helemaal niet zo goed (ik doe het zelf ook altijd, maar ja ;-)).
Als je 's ochtends moeizaam wakker wordt, zou je eens een tijdje eerder moeten gaan slapen (en dan niet tot pal voor je in bed kruipt druk bezig zijn, maar ook even 'afbouwen' voor je gaat slapen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen 21.30 en 22.00 uur bij ons thuis.
Het wordt meestal toch tijd trekkerij en niet kunnen slapen als hij eerder naar boven moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar één zinvol antwoord op deze vraag: wanneer je moe bent natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat als die jongen pas 02:00 uur snachts moe is dan. denk niet dat dat een goed idee is
ik dacht altijd aan de uurtjes slaap die ik nodig had ongeveer 8 uur dus ging ik tussen 21:30 en 22:00 om 6:30 weer fit wakker te worden voor school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb thuis een 14-jarige en hij gaat op een doordeweekse dag om 22.00 uur naar bed; leest nog even een kwartiertje en moet dan gaan slapen. In het weekend maakt het mij niet zoveel uit; dan slaapt hij toch uit. Als het maar niet later wordt dan 0.00 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga altijd tussen negenuur, en halftien naar boven, maar ik kan niet slapen voor half 1, het hangt helemaal af van de persoon in kwestie zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat dat geheel aan het kind ligt de ene heeft veel slaap nodig en de ander weinig. mijn ene dochter ging al om negenuur naar bed en de andere ging een uur later. is je kind een lang slaper of een kort slaper? is ze chagie als ze laat gaat enz.. speelt allemaal mee in je beslissing. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe ervaar je zelf je slaap-behoefte.
14 jaar, toch wel rond 23.00 / 23.30 uur
mogelijk eerder
op tijd opstaan om fris je dag tegemoet te treden.
dus tussen 22.00 en 22.30 uur
zzzzzzzzzzz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt van de conditie af van het kind. Als die conditie uitstekend is, kan men vaak met een kortere slaap toe.
Maar de ouders/verzorgers blijven uiteraard de baas. Als je dan als 14-jarige de slaap niet kunt vatten, kan je misschien nog wat gamen of lezen of hobbyen e.d. op de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt per kind, de een heeft meer slaap nodig dan de andere, maar dit is de vuistregel (uitgaande van opstaan om 7 uur en 8 uur slaap voor een volwassene):

11 uur, min een kwartier per jaar onder de 18

Dus voor een 14-jarig kind kom je dan uit op 10 uur.

Natuurlijk moet je dan wel kijken of dat genoeg is of niet. Als je een kind elke ochtend wakker moet maken en het reageert dan slaperig of chagrijnig, dan is het blijkbaar niet genoeg. Als ze elke ochtend uit zichzelf wakker is en vrolijk, dan kan het ook wel iets later.

Toegevoegd na 5 minuten:
In het weekend (vrijdag, zaterdag) mogen ze bij mij een uurtje later. Door de weeks, ook als er een dag geen school is, gewoon vaste tijd om de structuur erin te houden.

In vakanties heb ik voor de oudste ingesteld dat ze dat uurtje later in elk geval naar haar kamer gaat en dan verder zelf maar moet kijken wanneer ze gaat slapen. Dat is meestal niet veel later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21:00.punt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zouden om 19.00 uur op bed moeten om ons meer rust te gunnen ;). Maar in werkelijkheid ongeveer 21.30 uur. (Als ze naar school moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat moet je uitproberen ik als 14 jarige kan makkelijk om half elf naar bed en dan nog 2 uur tv kijken zonder dat ik volgende ochten moe en
dus ik zou zeggen dat half elf wel een goeie tijd is als je snel in slaap valt
anders elf uur slapen doe je dan toch niet