Heeft diegene dan op het sterfbed gelegen? Kun je dat dan zo stellen?

Stel, iemand is heel erg ziek (echt op het randje) en diegene ligt op het 'sterfbed'. Toch komt diegene er (gelukkig) bovenop...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je sterfbed kunt je pas achteraf beoordelen, want daarvan spreek je alleen wanneer iemand is overleden.
Iemand die toch weer herstelt heeft op sterven gelegen.
Je kunt ook op sterven na dood zijn, in dat geval verwacht je dat iemand er bijna geweest is, maar dat kan ook nog anders uitpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iemand die op een sterfbed heeft gelegen is gestorven en zo niet dan is het gewoon een bed maar was het wel heel spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term 'sterfbed' wordt alleen gebruikt voor de periode voorafgaand aan het sterven, en dus ook achteraf, na het overlijden spreek je pas van sterfbed. Het is niet erg hoopgevend om al van een sterfbed te spreken zolang iemand nog leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En toch is het soms niet anders...
zo'n persoon heeft op "sterven" gelegen
iemand die op sterfbed ligt sterft