wc ontstopt met blote handen met kleine wondjes, infectie gevaar?

de wc was daarstraks ontstopt en aangez\ien heb mijn taak deze week weer is, ging k hem schoonmaken dacht er niet teveel bij na en heb maar borstel gepakt ed en het is goed gelukt, nu bedenk ik me alleen wel dat ik een stuk of 7 kleine open sneetjes aan me handen heb vanwege mijn werk, kan ik hier ziek van worden? want in dat ontstopte water zitten natuurlijk ook 'restjes poep' ik ben beetje bang voor tetanus ed omdat ik eigenlijk daar niet meer tegen ingeent ben, voorderest zit ik maar met 3 huisgenoten en die ken ik goed dus weet dat ze ook geen rare ziektes oid onder de leden hebben.......maak me betje zorgen, wat kan ik evt nu nog doen? heb natuurlijk wel goed me handen gewassen met unicura....2x

Toegevoegd na 1 minuut:
dat tetanus kwam net omdat ik het opzocht op ineternet en staat dat het ook in menselijke ontlastig zit, de sneetjes zijn natuurlijk niet groot en sommige zijn al aan het helen maar er zitten gewoon heel wat echt kleine sneetjes ed die nog wel open zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (5)

Handen even goed ontsmetten met een desinfectans. Voor de rest zal het wel loslopen waarschijnlijk. Je hoeft in elk geval verder op voorhand geen maatregelen te treffen, als er geen klachten ontstaan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je kan het beste nog wat jodium op je wonjes doen maar voor de rest hoef je je geen zorgen te maken
het word een ander verhaal als je in een wc zit die al weken verstopt zit
die zit vol bacterien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap nie dat je met je klauwen in een stront put staat te roeren met een borstel pak een ontstopper dat is hygieneser als je zelf alleen op de pot bent geweest zal het waarschynlyk wel meevallen anders is de dokter een optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je mal. Geen paniek hoor.
Ik zou die sneetjes sowieso even met betadine behandelen en een pleister erop, ongeacht het hele verstoppingsverhaal.
Niks tetanus of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb mijn laatste tetanus spuit 30 jaar geleden of zo gehad
ik genees redelijk snel
mijn man heeft een paar maanden geleden een gehad en elk wondje infecteert heel snel
dus..geen tetanus voor mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tetanus is wel iets anders dan een algemene infectie marion61...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sjeetje marion, hoe kom je in vredesnaam bij de link tussen een tetanus injectie en een infecterend wondje.....sjongejongejonge.......
Ga er als stelregel vanuit dat de bacteriën in poep het meeste kwaad kunnen in het maagdarmkanaal. Wondjes zijn een zogenaamde porte d'entrée voor de meest uiteenlopende micro-organismen onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Bovendien leven de meeste bacteriën waar je ziek van kunt worden al op je huid. Je natuurlijke weerstand doet het meeste werk tegen deze ziektekiemen.