Hoe heet de binnenkant van je elleboog?ik bedoel dus de binnenkant van je arm (aan de andere kant van je elleboog dus)is daar een naam voor?

(een collega wilde dit weten vanmiddag en ik wist het antwoord niet ) (foei trouwens als ervaren GVer;-))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
116.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goede vraag. Ik zou het niet weten. Misschien binnenbocht? Ik geef het bewust niet als antwoord want ik heb echt geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
binnenbocht? haha hijs leuk...

Het beste antwoord

De officiële benaming voor dit plekje van je arm is: picondylus medialis.
De onofficiërle benamingen voor dit plekje zijn: elleboogholte en elleboogsplooi.

Toegevoegd op 09-05-2009 02:04:54
Moet zijn: Epicondylus medialis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron?

Andere antwoorden (4)

De 'shit-hier-gaat-de-zuster-met-de-dikke-naald-je-prikken-plek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, Leuk gevonden, hoewel dik natuurlijk in dat verband een relatief begrip is.
ik noem het de elleboogholte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als pendant van de knieholte! 1+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad, maar volgens mij heet het ook echt zo...
Naar mijn beste weten geen woord voor in het Nederlands.
Zo te zien heet het in medische taal de Epicondylus Lateralis.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of een: caput radii
circumferentia articularis??
AWM
14 jaar geleden
Ja, ook ! :) Maar dat is zo te zien het kraakbeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat jij noemt is een deel van het bot...
AWM
14 jaar geleden
Ik weet 't. Ik kon niets anderes bedenken...
spakbeen,ellepijp wellicht