kan je 5cm kleiner worden door een operatie en zo ja is het een zware operatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.1K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Bijv. door je benen 5cm. in te korten. En ja, dat is een zware operatie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Echter, als iemand dat zou doen: je benen zullen dan waarschijnlijk relatief kort worden - waardoor 't de vraag is of het nieuwe 'totaal plaatje' er wel beter uit komt te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Yll1211lotr;

In theorie is dat mogelijk. De Russische chirurg Ilizarov heeft een methode ontwikkeld om beenderen te verlengen, maar dat zou omgekeerd ook moeten werken. Onze hond is met deze methode geholpen na een ongeluk en bij mensen met een groeiprobleem zijn zo ook al eens beenderen verlengd. De ingreep is echter zeer ingrijpend, zwaar, langdurig en pijnlijk. En waarschijnlijk ook nog eens heel duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan wel volgens mij. ik wil zelf ook kleiner worden en ik probeer alles om kleiner te worden alleen ik heb nog niks gevonden wat helpt. er bestaat wel een operatie ja om kleiner te worden alleen het is wel heel wat. de operatie duurt zelf 30 min ongeveer en daarna moet je nog 3 of 4 dagen in het ziekenhuis blijven om te herstellen. daarna als je weer mag gaan moet je 4 weken op krukken lopen en dan gaan ze kijken of alles goed is gegaan en dan mag je weer gewoon alles doen en ben je weer de oude alleen dan wel een stukje kleiner. ik zou die operatie wel aandurven alleen ik heb er niet genoeg geld voor, want zo'n operatie kost wel minimaal 2.000 euro. dus je moet geluk hebben als je het lukt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Syl123
11 maanden geleden
Weet je ook waar ze deze ingreep doen?