Wat kost tegenwoordig een implantaat plaatsen?

Verzekering dekt 1000euro per jaar. Wat moet nog zelf betalen? Heeft iemand ervaring met dit soort behandeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over welk transplantaat spreek je nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een kust kies dat wordt ingeschroefd. Dat bedrag vind ik nogal duur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kust=kunst(matige)

Het beste antwoord

Een implantaat (dat is de "plug" die in je kaak geplaatst wordt) kost ongeveer 1200 euro. De kroon die daar weer opgezet wordt kost ongeveer 800 euro. (Dat bedrag is hoger dan 'gewoon' een kroon op een bestaande kies omdat er bijkomende kosten zijn mbt. allerlei afdruk/schroefconstructies die op het implantaat moeten.) Met die twee ben je pas kompleet. De totale kosten zijn dus ongeveer 2000 euro.
Of de verzekering daar iets van betaald is niet zeker. De meeste verzekeringsmaatschappijen betalen uitsluitend een implantaat indien er agenesie is. (indien er tanden/kiezen niet aangelegd zijn en dus nooit aanwezig zijn geweest) of als iemand al vele jaren een volledige prothese heeft en er niet meer mee kan eten doordat de kaak teveel geslonken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo moet het zijn dan!:-)
Dank je! Is het een pijnelijke ingreep dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo moet het zijn dan!:-)
Dank je! Is het een pijnelijke ingreep dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, wel een beetje eng. Ik heb er zelf ook 1 (onderkaak). Bedenk wel dat je er ruim een half jaar voor moet uittrekken voordat je weer compleet bent, en zelfs een jaar als de kies waar het implantaat moet komen er nog uit moet. Als daar een ontsteking zit moet je het een half jaar laten genezen voordat je gaat implanteren om het vastgroeien van het implantaat niet te belemmeren.
Hierbij een brochure waarin je wat informatie kunt vinden. Een groot deel zal niet bij jou van toepassing zijn, maar dan heb je een beetje een idee. www.camlog.nl/downloads/CAMLOG_Patientenbrochure.pdf (Sorry, hij staat er een beetje vreemd)
Zo kun je er ook komen:
http://www.camlog.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, ik vind het lief van je. Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan hoor.

Andere antwoorden (2)

De kosten van implantaten voor een klikgebit zijn ongeveer 4000 tot 4500 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een implantaat kost ongeveer evenveel als een kroon. Rond de 500/600 euro per element. Dus je kunt dit jaar nog 2 elementen laten doen en in januari weer twee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige verzekeraars vergoeden de techniekkosten niet. Dit zijn vaak de hoogste kosten. Let er dus op wat ze vergoeden. Misschien vergoedt jouw verzekering alle tandartskosten tot 1000 euro per jaar. Dan zitten de techniekkosten erbij in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Trouwens, als je het bij de kaakchirurg laat doen, is het veel duurder. Je moet dan de kosten van de kaakchirurg ook betalen, zo'n 350 euro. Dit is wel eenmalig. Niet alle tandartsen kunnen en mogen implantaten plaatsen.