Waarom 'denken' sommige mensen dat het slecht is om op je linkerzij te slapen?

En is het waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht juist altijd dat op je linkerzij slapen beter voor je is ;-) heb ik ooit op tv gezien. zou te maken hebben met de ligging van je organen en het functioneren ervan. Zo zie je maar weer! Haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd :).

Het beste antwoord

Ik heb altijd gehoord dat op je rechterzijde slapen je hart toch wat meer ruimte heeft en bovendien zit je maag uitgang aan de rechterzijde. Dit bevordert de spijsvertering vanuit de maag toch wat meer.

Als ik last van hartkloppingen heb en ik lig daarbij op mijn linkerzij draai ik mij om naar de rechterzijde en dan gaan de hartkloppingen wel over. Dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben er al 35 jaar mee geworden, dus heel slecht zal het wel niet zijn.

Misschien dat ze het denken omdat ze bang zijn dat het hart in de verdrukking komt? Ik zou anders echt geen reden kunnen bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen nog steeds het idee hebben dat je hart links zou zitten.
Je hart zit ongeveer midden in je borst, met een soort punt die naar links wijst, maar dat betekent niet dat het geheel links zit.
(Plaatje: zie hier http://google.nucleusinc.com/imagescooked/2018W.jpg )
Wel is de linkerlong iets kleiner dan de rechter - maar dat leidt er bij benauwde mensen juist vaak toe dat ze op hun linkerzij liggend meer lucht hebben dan op hun rechterzij liggend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voordeel van slapen op je linkerzij is dat je maag dan lager ligt dan je mond, zodoende kan er geen maagzuur door je slokdarm naar buiten lopen. Ikzelf heb af en toe last van zuuroprispingen en als ik in bed lig merk ik heel duidelijk dit verschil. Slecht zal het dus wel niet zijn.

Moslims worden wel verondersteld op hun rechterzij te slapen. Als ze 's nachts wakker worden en merken dat ze verkeerd liggen moeten ze zich omdraaien. Misschien komt de opvatting uit deze hoek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er een heleboel bijgeloof is in de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige bijgeloof is dat jij sexxy bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het tegen je moeder zeggen. pannenkoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga tegen jouw moeder zeggen dat je jeze.f sexyding noemt
pannenkoek? Ben ik zo lekker x')
Omdat sommige mensen verkeerd zijn ingelicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij dachten ze idd vroeger dat het slecht voor je hart was maar of dat echt zo is weet ik niet een oom van mij sliep daarom altijd op zijn rug, hij dacht ook dat dat beter was voor je longen ook