In welke taal denkt een dove die al zijn of haar hele leven doof is

als er geen taal is geleerd in welke taal denkt een dove dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat het geen taal is zoals wij die spreken.
Het is een combinatie van gevoel en beeld.
Een beetje zoals wij dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf waar de persoon geboren is.

Gebarentaal is er in div. talen.

Doven denken volgens mij dus in de taal waar men woont en leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de taal die hij leest lijkt mij het meest logische.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in gebaren taal en de beelden die hij/zij ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen taal geleerd, lijkt me niet van toepassing. Het is niet zo dat doven geen "taal" leren. Dat zal misschien voorkomen bij primitieve stammen, maar hier niet zo snel. Ik denk dus dovetaal, en dat ze denken net als jij en ik. Denken hoef niet persé aan taal verbonden te zijn, kan je ook met voorstellingen en door jouw ervaringen denken.