Is een airco in huis voor iemand van 80 jaar gevaarlijk? In verband met verkoudheid, etc..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet , dat dit geen antwoord is op je vraag , of airco in huis gevaarlijk is. voor iemand van 80 jaar . Maar een vriendin van mij, heeft bij haar moeder (92 jr.) in de kamer een ventilator gesplaatst. Niet direct op de persoon gericht. het gaf haar moeder wel verkoeling.Denk toch niet dat dit kwaad kan.Verkoudheid

Het beste antwoord

Als je verstandig met een airco omgaat, komt het wel goed! Maar mensen vragen vaak het uiterste van een airco en dit kan ongezonde temperatuurs verschillen met zich meebrengen! Zet een airco ongeveer 3 a 4 graden koeler als de buitentemperatuur dan gaat er niets mis met de gerespecteerde baas of basin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, je wordt niet verkouden van een airco, alleen van besmetting met een verkoudheidsvirus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een airco kan een zegen zijn voor oude mensen die alles boven de 25 graden veel te heet vinden.
En ja, verkoudheid is een virus, heeft nix maken met temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, beter dan last hebben van de warmte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus, maar omdat er honderden van die virussen zijn die een verkoudheid kunnen veroorzaken, denkt men nog steeds vaak dat het door iets anders komt.

Grote temperatuurswisselingen en een verminderde weerstand vindt zo'n virus wel fijn.
Maar de wetenschap heeft niet bewezen dat afkoeling dat virus stimuleert.

Dus: een airco prima.
Niet al te koud zetten en als het buiten koeler is
wel de boel goed blijven luchten.