Bestaat zoiets als : de duivel is met je bezig ? Of iemand van hierboven gun je het geluk niet ?

Heb al heel veel meegemaakt in het leven, niet op vlak van gezondheid, andere dingen. Nu dat alles weer goed is, krijg ik artrose en ook op andere gewrichten.
Het is precies of iemand van hierboven of op deze wereld mij het geluk niet gunt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dat bestaat niet. Je geluk wordt niet aangestuurd van bovenaf, geluk krijg je door toeval of omdat je je in posities manoeuvreert waarin je dit gemakkelijk kunt krijgen.
Een toelichting met een paar voorbeelden:
- er zijn legio mensen gelukkig dat ze een goede gezondheid hebben. Maar een groot deel van deze mensen dwingt dit eigenlijk af door een gezonde levensstijl, door goede voeding en goede rust.
- een succesvolle spits in het professionele voetbal scoort menig doelpunt door geluk, doelpunten die ik ook zou kunnen maken. Het punt is alleen dat hij ervoor zorgt dat hij op het juiste moment op de juiste plaats is, dus hij dwingt dat geluk af.

Nu de tegenovergestelde kant:
- ondanks een zeer gezonde levensstijl (veel sporten, gezonde voeding etc) kreeg een vriend van mij recentelijk een beroerte.
- ondanks een (iets minder maar toch) gezonde levenswijze kreeg een vriendin van mij multiple sclerose.
- ondanks hard werken schoot Arjen Robben in de finale net niet Nederland naar de hoofdprijs.

Geluk gaat waar het wil gaan, maar hoe beter je de deur openzet, hoe gemakkelijker het binnenkomt.
13 jaar geleden
Als je daar in wil geloven bestaat het. Je maakt het jezelf er alleen wel moeilijk mee, want leg je de reden van alles wat jou overkomt bij een hogere macht, dan heb je zelf niets meer in de hand en ben je overgeleverd aan de grillen van die hogere macht.

Ik geloof er zelf absoluut niet in. Ieder mens krijgt in zijn leven te maken met tegenslagen.
Soms lijkt het of het bij jou erger is dan bij andere, en misschien is dat ook wel zo, maar of dat wel of niet zo is, die wetenschap zal je ook niet helpen.
Je hebt te maken met jóuw tegenslagen,niet met die van een ander.

De kunst is er mee om te gaan. Als je die kunst verstaat, gaat ook dat gevoel weg dat iets of iemand jouw het geluk niet gunt.

Maar hoe kan je nu die negatieve dingen omdraaien in iets positiefs? Dat is moeilijk en zal je echt niet van vandaag op morgen lukken.
Zelf vraag ik me altijd na een tijdje af, wat heeft het met me gedaan en was dat negatief en wat heeft het in positieve zin met me gedaan? Hoe heeft het me verandert?

Ook eens kijken naar de leuke dingen van de afgelopen jaren helpt, niet alleen terug denken aan de moeilijke dingen, zet die leuke gebeurtenissen eens op de voor grond.
Kijk niet te ver in de toekomst, want die kan je toch niet bevatten. leef vandaag en maak van elke dag een feestje.
Klinkt misschien makkelijk, maar ik vind juist áls je veel hebt mee gemaakt je elke dag dat het lekker gaat extra waardeert. Die minder goede dagen, accepteer ik en sluit ik af met : Morgen weer een nieuwe kans.

Hoop dat je er iets aan hebt. Geluk zit in jezelf, maak het niet afhankelijk van een ander!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, helemaal waar.
Of je christelijk bent of niet : lees eens het boek van Job uit de Bijbel. Hierin staat precies verhaalt wat jij hier beschrijft. Misschien heb je er niks aan, maar het geeft je mogelijk wat inzicht en inspiratie.
Beschouw dit aub niet als een poging om je in een christelijke richting te drijven met je probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We krijgen allemaal te maken met voor en tegenspoed in het leven. En de kunst is er goed mee om te leren gaan.

In je eigen gedachte kun je de grootste waanzin bedenken en een daarin een soort verklaring vinden. Zo maak je zelf je eigen duiveltjes en je kunt ze dus ook weer zelf laten verdwijnen.

Kom op en gebruik je gezonde verstand. Gedachten geven krachten en jij maakt uit welke....

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat bestaat niet, denk dat het veel beter is om met deze dingen om te leren gaan dan met de vinger te gaan zitten wijzen naar anderen.

we maken allemaal dingen in ons leven mee die niet leuk zijn en we zijn nou eenmaal mensen en zoeken graag schuld bij iemand. Soms is dat er gewoon niet.