Met een rasp of een vijl. Ga niet met zo'n mesje aan de slag dat is gewoon vreselijk om te zien. Of ik ben pedicure...maak een afspraak...Verder kun je eens kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn van je probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst met de voeten een tijdje in bad dan wordt het een stuk zachter en daarna met een groffe eeltrasp en als laatste een fijne eeltrasp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om zelf overtollig eelt te verwijderen. Een overzicht van alle methoden.

Overtollig eelt onder je voeten kan verschillende oorzaken hebben. Het is zaak om die oorzaak te achterhalen, bijvoorbeeld met behulp van een pedicure. Er zijn verschillende manieren om zelf overtollig eelt te lijf te gaan. Een overzicht:

Voetenbad
Eelt kun je zelf makkelijk weghalen door tweemaal per week een voetenbad nemen. Na een minuut of 10 wordt het eelt zacht, zodat je het makkelijk kunt wegvijlen, raspen of snijden. Je kunt er ook speciaal eeltwekerextract aan toevoegen.

Mesje, rap en vijl
Je kunt een klein teveel aan eelt weghalen met een speciale scrub. Met een puimsteentje (eerst je voet droogmaken) bereik je al meer effect. Dikkere of oudere eeltlagen kun je verwijderen met een speciale schuurspons, een eeltvijl , een eeltrasp, een eeltschaaf of met een speciaal mesje. Wees met deze laatste producten wel voorzichtig, voorkom dat je huid beschadigt. Of laat het over aan een professional.

Crème
Er zijn speciale eeltcrèmes (van Scholl of Sur Plus) op de markt waarin melkzuur of ureum verwerkt is.

Eeltpleisters
Eeltpleisters, bijvoorbeeld van Hansaplast of Compeed, bevatten salicylzuur, een stofje dat de harde hoornlaag weker maakt en daarom geschikt is om te gebruiken tegen overtollig eelt. Heb je diabetes, dan zijn pleisters met salicylzuur af te raden.

Schuurband
Kun je zelf niet zo gemakkelijk bij je voeten, dan kun je met deze eelt schuurband van een halve meter lang, die aan beide kanten een handvat heeft, het eelt van je voetzolen schuren.

Knabbelvissen
Een onorthodoxe behandeling van eelt is het inschakelen van hulp van zogeheten doktersvissen (garra rufa). Deze visjes eten dode huidcellen en schilfers van de opperhuid. Bij Aquaderma in Rotterdam kun je deze behandeling ondergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel.
Na het douchen is het eelt onder je voeten zacht.
Gebruik direct na het douchen een eenvoudige eeltvijl.
Eelt doet geen pijn, dus ga door met vijlen tot je tevreden ben met het resultaat. Zodra de gevijlde plek gevoelig wordt direct stoppen met vijlen.
Probeer het eelt wel gelijkmatig weg te vijlen.
Bij mij werkt deze methode perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik de Ped Egg (te koop bij Blokker) op droge voeten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een speciaal aparaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je verwennen door de pedicure... kost tussen 15 en 25 euro per twee maanden of zo of wanneer je wilt... die doet het goed en grondig... zelf kun je op droge voeten een eeltrasp gebruiken en doorweekte voeten onder de douche puimsteen, beiden verkrijgbaar bij de drogist... je kunt ook een eeltschaaf gebruiken ( soort minikaasschaaf XD) maar das niet altijd zonder gevolgen... daar kun je je leijk aan snijden... je moet weten tot hoever je kunt gaan... een goeie pedicure weet dat...