Wat veroorzaakt de misselijkheid bij vroeg wakker worden en wat is hier aan te doen?

Hallo, als ik vroeg wakker moet worden voor de ochtenddienst voel ik mij het eerste uur echt misselijk, ik krijg ook geen eten door mijn keel. Wat veroorzaakt deze misselijkheid en wat is hier aan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
70.2K

Het beste antwoord

Het kan komen door een wat lage bloedsuikerspiegel. Eet dan vóórdat je je bed uitkomt eerst iets licht verteerbaars (bijvoorbeeld een beschuit of een sneetje geroosterd brood). Blijf daarna nog even liggen. Het lijkt raar, maar juist door wat te eten voorkom je dan die misselijkheid.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien ben je zwanger en dan kun je vaak last hebben van ochtendmisselijkheid.,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent gewoon een avondmens, en moet even op gang komen. Je boterhammetje bewaren voor de eerste pauze kan al helpen
anneliez
13 jaar geleden
Misschien ga je te laat naar bed.Ga wat vroeger naar bed en probeer niet te forceren om in slaap te vallen.Ik hoop dat het helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan onverwerkte spanning of zelfs een trauma zijn, eventueel van heel lang geleden.
Heftige emotie, ooit weggestopt omdat je flink wilde zijn, die naar boven komt wanneer je je ontspant.
Als je ook repeterende angstige dromen hebt, zou je het in die richting kunnen zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd zeg bij dit soort vragen:
HUP naar de dokter.

Echt waar, er kunnen zoveel oorzaken zijn en het is belangrijk om je eens goed te laten onderzoeken.

Ikzelf moet er ook niet aan denken om vroeg [ wat is trouwens vroeg? ] wakker te moeten worden.
Ik eet pas op zijn vroegst twee uur nadat ik ben opgestaan.
Ik wil er 's morgens gewoon niet zijn. punt.

Laat je eens nakijken, bloed onderzoeken etc.
Misschien ligt het aan je levensstijl, aan je leeftijd, aan je bloed, of aan een ander orgaan.
Zoek het uit door onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dit warme weer heb ik ook wel eens last van misselijkheid bij het opstaan. Wordt puur veroorzaakt door vocht tekort. Tijdens het slapen transpireer je best veel, zeker bij deze temperaturen. Het is zaak, om na het opstaan zo snel mogelijk het vochtverlies weer op te vangen, door veel te drinken. Je zult zien dat je je fitter gaat voelen.

Waarom dan wel misselijk bij vroeg opstaan en niet bij later opstaan? Het kan zijn, dat als je vroeg opstaat het ontbijt en het kopje thee overslaat terwijl je, als je wat kan uitslapen wel meteen gaat ontbijten/ brunchen. Dat kan heel wat verschil maken.
AlphaLimaSierra