Ik ben regelmatig licht in het hoofd. Lichte hoofdpijn dan ook. Hoe kan dit komen?

Ik heb het bijvoorbeeld als ik naar het werk gefietst ben en naar mijn werkplek loop. Dan komt het op. Tijdens het fietsen heb ik er geen last van. Ook op andere moment heb ik dat lichte gevoel in mijn hoofd. k heb niet heel veel dorst en moet ook niet veel plassen, ik denk dus niet aan suikerziekte direct...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (7)

Je kan eens naar de huisarts gaan.

Misschien iets met je bloeddruk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een wat lage bloeddruk kunnen hebben. Over het algemeen is lage bloeddruk gunstig. Toch kan het gepaard gaan met klachten van vermoeidheid, zwaktegevoel en duizeligheid. Indien je klachten hebt bij een lage bloeddruk is het verstandig je huisarts te consulteren.
Als je je lage bloeddruk wil verhogen, is het goed om te gaan bewegen: op deze manier train je je hart en bloedvaten en dus je bloeddrukopbouw. Verder wordt er vaak een zoutrijker voedingspatroon geadviseerd.
Alleen bij mensen met veel klachten kunnen medicijnen gegeven worden. Dit wordt uitsluitend gedaan door de medisch specialist.
Amadea
13 jaar geleden
klinkt als een lage bloeddruk, eventueel met vocht tekort. Slaap je normaal? Wellicht met dit weer wat meer drinken?

En als je dit langere tijd hebt / houdt een keer met een huisarts praten. Daar zijn ze voor, die weten er meer van dan de gemiddelde forum bezoeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lage bloeddruk.
Lichte Ménière.
Even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig eten.
Te weinig drinken.
Te veel zorgen.
Te hard fietsen en de overgang naar niets.

Enfin, het kan vanalles zijn.

Hup naar de dokter, als je je ongerust maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lage bloeddruk lijkt mij idd het juiste antwoord. Dat kun je gemakkelijk oplossen door regelmatig/vaak vlees en groente te eten. Verder zuinig wezen met alcohol en veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor als het lage bloeddruk blijkt te zijn, zelf de tip via gv gekregen om zoethoutthee te drinken. Dit verhoogd de bloeddruk. (moet je dus wel zeker weten dat hij te laag is)