Hoe krijg je iemand uit je hoofd, omdat dat beter is maar je dat eigenlijk niet echt wil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja...het ligt er natuurlijk aan waarom en hoe en wat. Maar mijn tips zijn om afleiding te zoeken, andere mensen ontmoeten. Ook kan je jezelf eens goed afvragen waarom je het eigenlijk niet wilt. Luister naar je hart en handel daar naar. Het helpt je om positieve en negatieve zaken op een rijtje te zetten zodat je het voor jezelf over zichtelijker maakt. Als het bijvoorbeeld iemand is die niet goed voor je is , maar je wel veel voor deze persoon voelt kan je het bovenstaande goed gebruiken om je met beide benen op de grond te zetten. Wat ik je nog wilt zeggen is dat er heel veel mensen op de wereld rondlopen en je vast iemand tegen komt die het wel verdient om in je hoofd te zitten.

Het eeuwige dilemma tussen hart en hoofd, gevoelens en verstand.... Gevoelens zijn zo sterk, soms, dat ze niet het zwijgen opgelegd krijgen door je verstand, dat besloten heeft, dat het beter voor je is, diegene niet meer in je hoofd te hebben. Probeer toch je aandacht te focussen op je verstandige beslissing : waar je je aandacht op richt, daar gaan je gedachten heen, en dat blijft dus op de voorgrond. Omdat het dus beter is, dat die gevoelens naar de achtergrond gaan zakken de stem van je verstand volgen. Tijd en afstand doen dan de rest, tot het een mooie herinnering wordt, waarbij je even glimlacht, als het in je hoofd opkomt.

Wie dit herkent, kan je geen goed advies geven, vrees ik. Want die weet dat dit helemaal niet gaat lukken. Wat je ook doet om die persoon te vergeten. Je weet zelf alleen maar wat precies " omdat dat beter is" in jouw geval inhoudt. Ik neem aan dat je innerlijke conflict ook wezenlijk en serieus is. En dat je, mochten er consequenties aan kleven, goede, weloverwogen keuzes maakt. Wat het ook wordt: tijd doet uiteindelijk wonderen. Sterkte.

Probeer geen weerstand te bieden aan de gedachten want dan blijven ze maar komen op een dwingerig en obsessive manier. Het precies zoals iemand zal tegen je zeggen: Denk niet aan je woonkamer! Wat deed je? Natuurlijk meteen denken aan je woonkamer, je ziet het voor je in je gedachte. Het beste is om zodra je denkt aan iets of aan iemand of aan dingen die zijn gebuurd in het verleden, in het kort zodra je brein een drama film begint te draaien, observeer het in het kort en laat het los. Je observeert zegt tegen jezelf "oh weer dat gedachte" en gaat verder. Het is moeilijk maar als je bewust bent van de mogelijkheid kan je langzamerhand leren om je gedachten onder controle te houden. Let op - het is niet vergeten of ontkennen, het is puur kiezen tussen lijden of gelukkig voelen.

Dat is een tweestrijd tussen gevoel en verstand , dat is niet zo makkelijk ! We kunnen niet zo maar die knop omzetten en vergeten is het . Er zijn mensen die dat heel goed kunnen , maar bij jou heeft dat tijd nodig , omdat je het nog niet echt wilt (kan) . Sterkte Gr.

Dat zal niet zo maar makkelijk lukken.om iemand uit je hoofd te krijgen is alleen tijd nodig,heel veel tijd. Je kunt wel proberen om iemand tijdelijk even weg te duwen door afleiding te zoeken in dingen die je graag doet.

Gaat je dus echt niet lukken. :) ben er zelf al een jaar mee bezig en het is nog geen minuut minder uit mijn hoofd. afleiding wilt ook niet altijd helpen want die gedachtens he die blijven heust wel ;(. succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100