Wat te doen tegen rode geïrriteerde poriën/haarzakjes (uitslag??) op benen (vooral onderbenen)?

0,5 jaar geleden ben ik d.m.v. een ruggenprik (gedeeltelijke narcose) geopereerd aan een scheur in m'n meniscus(knie). Sinds die operatie heb ik op beide benen een soort uitslag. Het lijkt alsof m'n poriën/haarzakjes geïrriteerd zijn. Het ziet er uit als kleine, platte(dus geen bultjes), rode stipjes. Vooral op mijn onderbenen.

Voor de operatie had ik er soms ook last van, maar minder en het ging meestal binnen een paar dagen weg.

De arts, dokter en mijn huisarts wisten allemaal niet wat het was. Ze dachten dat het een reactie was op de narcose en dat het wel weer weg zou trekken. Ook zei een van hen dat het misschien door het scheren zou kunnen komen. Dat laatste dacht ik zelf ook, maar zelfs met epileren blijft het precies hetzelfde.

Een vriendin die diabetes heeft, heeft al haar heel leven hetzelfde als wat ik nu heb en zegt dat het door m'n bloed komt.
Nou heb ik wel last van m'n bloed of m'n suiker, alleen staat er niet precies vast wat ik heb (uit een niet super uitgebreid bloedonderzoek bij de huisarts kwam niks naar voren). Als ik (teveel) suiker eet wordt ik heel erg moe, zwart voor m'n ogen, buiten adem na een trap, trillende benen, e.d. Dit ook als ik niet goed eet, maar dan in mindere maten en dat hangt ook samen met dat suikergebeuren.

Ik sport niet super veel; ik fiets als ik naar de school/stad/vrienden ga (zo'n 9 km heen en terug), fiets/roei regelmatig thuis op apparaten en skate buiten (dit alles is ook voor het trainen van mijn knie)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Ik zou je willen adviseren bij de dokter om een uitgebreid onderzoek te vragen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust mocht het niks zijn dan weet je dat in elk geval zeker.
Epileren kan natuurlijk ook een huidirritatie opleveren net als scheren. Om hier achter te komen zou je eigenlijk eens een tijdje niet moeten scheren/epileren en kijken of dit weg trekt.
Als laatste wil ik even zeggen: iedereen heeft onzuiverheden in de huid. En wellicht met dit weer moet je het zonlicht geven zodat het misschien een beetje in kan drogen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste naar mijn inziens zou zijn naar de Dode Zee te gaan wanneer je op vakantie gaat. Ik zelf heb ook een geirriteerde huid vaak en het helpt ook om met lotion te smeren waar veel vitamine E in zit.