Welke manier van stoppen met roken werkt het beste, en hoe zorg je dat je het volhoud?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De beste manier van stoppen met roken is: geen sigaret meer opsteken. En dat hou je het beste vol door het steeds opnieuw te proberen als je de fout in gaat, dan lukt het uiteindelijk vanzelf. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Bronnen:
Ervaring

de beste manier is voor jezelf een plan maken dus een datum stellen en op die datum niet meer roken je motivatie om te stoppen zorgt dat je het volhoud

Bronnen:
Eigen ervaring

er zelf voor 100% achter staan dat je wilt stoppen en er voor 100% achter blijven staan dus kort gezegd: wilskracht

Acuut stoppen, niet een zogenaamde laatste sigaret nemen. Mensen die roken vermijden, niet in rokerige cafés komen. En denk bij jezelf dat je ongeveer 6 jaar ouder gaat worden en je beter gaat voelen. Roken is het domste wat er is.

Stoppen met roken tips: * Als je wil stoppen met roken schrijf dan voor jezelf eens op papier op wat jouw voordelen en nadelen zijn van stoppen met roken of blijven roken. En kijk dan welk van de twee het meest doorweegt. * als roken meer voordelen bied dan om te stoppen met roken. Kijk dan of je geen alternatief middel kan vinden voor het roken. Bvb Je wil niet stoppen met roken omdat je van roken rustig van word. Gebruik dan bvb een kop rustgevende thee. * Als het bvb de gewoonte is om direct na het eten een sigaret op te steken. Begin dan vanaf nu onmiddellijk na het eten de tafel af te ruimen en de afwas te doen. * Als je gaat stoppen met roken, vertel dan aan uw vrienden dat je gestopt bent met roken. Zo voel je jezelf ook verplicht om daadwerkelijk te stoppen met roken. (Anders heb je GELOGEN) * Eens je besloten hebt om te stoppen met roken, werp dan alles weg in huis en in uw auto dat met roken te maken heeft. * Begin met stoppen met roken op een zaterdag avond. Zo is het op zondag veel moeilijker om nog ergens sigaretten te kopen vermits de meeste winkels gesloten zijn. * Beloon jezelf. Leg het geld dat je spaart door te stoppen met roken apart. En gebruik dit om iets leuk te kopen. * Als het je niet alleen lukt om zonder hulp te stoppen met roken, bestaan er ook cursussen die je met andere mensen in groep kan doen. * Of via uw huisarts kan je ook medicijnen bekomen die jou kunnen helpen bij het stoppen met roken.

Bronnen:
http://www.infonosity.be/gezondheid/stoppe...

Dat zal voor iedereen verschillend zijn en ik kan dus alleen maar uit eigen ervaring wat vertellen. Ik heb ruim 30 jaar gerookt. Op advies van…. heb ik een datum geprikt om te stoppen. Deze heb ik gekozen op ruim 2 maanden daarna. Ik kon dus die tijd extra genieten van iedere sigaret(of juist het tegenovergestelde) Via de huisarts kreeg ik een hulpmedicijn(champix) daar moest ik dus voordat ik ging stoppen mee beginnen en ongeveer 3 maanden mee door gaan. Op genoemde datum gestopt en het leverde mij totaal geen problemen op. Na 3 weken ook gestopt met die hulpmedicijnen want het ging mij zo goed af dat ik zoiets had van dat moet ook zonder hulpmiddelen. En nu ruim 3 jaar later nog steeds niet meer gerookt, ik voel me zo veel beter, meer energie enz enz(maar vind het bij sommige mensen wel lekker ruiken) Maar ben zo blij dat ik niet meer de stress heb van: kan ik daar wel roken, hoelang duurt de vergadering e.d. Al met al een "opluchting" dat ik niet meer rook. Succes met het lezen van de adviezen en m.n. met wat je zelf moet doen:) en dat is één sigaret niet roken(de 1ste na dit moment)

Het klinkt misschien heel gek maar de meeste mensen die stoppen met roken die gooien abrupt alles weg. Sigaretten, asbak en alles wat ermee te maken heeft uit het zicht. Het is idd handig om je sigaretten/shag niet voor het grijpen neer te leggen maar wat mij erg geholpen heeft is om de asbak wel op tafel te laten staan. Op het moment dat je stopt met roken stop je met een gewoonte, wat sowieso al niet echt makkelijk is. Maar op het moment dat je alles opeens weg haalt mis je niet alleen de gewoonte maar je zal jezelf er nog bewuster van worden dat je gestopt bent en daardoor is het moeilijker om te stoppen. Denk aan een horloge die je vergeten bent om te doen als je de deur al uit bent. Zolang je je horloge om hebt heb je nergens geen erg in en ben je je er niet eens van bewust. Op het moment dat je hem vergeet voel je je er de hele dag niet lekker bij omdat je het dan mist. Voor mij heeft het heel goed gewerkt om de asbak op tafel te laten staan. Hopelijk heb je er iets aan, heel veel succes met het stoppen!

Voor mij persoonlijk was de Dubbelmethode de enige methode die werkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100