tandartsen

waarom kunnen tandartsen niks doen aan je gebit als je je tandvlees ontstoken hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan ontstoken tandvlees kan een tandarts het volgende doen: tandsteen verwijderen en jou leren hoe je het zelf goed schoon kunt maken zodat je tandvlees weer gezond kan worden. Als dat niet lukt kan het misschien handig zijn om het goed onder de knie te krijgen via de mondhygienist(e) die jou ook regelmatig onder controle zal houden om te kijken of het inderdaad goed blijft gaan.
Nu weet ik niet zo goed met wat je bedoelt met "niks aan je gebit doen". Ik ga er van uit dat er buiten het weer gezond krijgen van je tandvlees wellicht nog een (aantal) gaatje(s) gevuld moet worden. In dat geval is ontstoken tandvlees een zeer grote dwarsligger om te vullen. Met name gaatjes langs je tandvleesranden zullen niet netjes te vullen zijn. Het ontstoken tandvlees gaat onmiddelijk bloeden als met de boor het gaatje schoongemaakt wordt. De witte vullingen die daar tegenwoordig in gaan hebben 1 groot nadeel. Ze kunnen absoluut niet tegen vocht (in jouw geval dus het bloed). De kans dat je na een week belt met de mededeling dat de vulling eruit is is dan ook veel te groot. Dus, eerst gezond krijgen, dan pas vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk neemt de kans op infecties verder toe als hij ook nog eens moet gaan boren in de buurt van dat ontstoken tandvlees. Bovendien zal hij niet gemotiveerd zijn zolang je zelf niet goed voor je gebit zorgt. Ontstoken tandvlees ontstaat meestal omdat men niet of niet goed poetst en daarbij misschien ook nog te weinig vitaminen binnen krijgt (ongezond eten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontstoken tandvlees
zeurende en knagende pijn. Heeft u daar last van en een vieze bittere smaak in de mond, dan kan ontstoken tandvlees of een doorbrekende verstandskies de oorzaak zijn. Er is vaak een pijnlijke plek aan het tandvlees te voelen. Ook kan het tandvlees dikker zijn. De pijnlijke plek goed borstelen of stokeren helpt soms, maar mocht dit niet helpen, neem dan contact op met de tandarts. De tandarts kan het ontstoken tandvlees voor u uitspuiten met een waterstofperoxideoplossing, waarna de pijn over gaat.

dus de tandarts kan je ontstoken tandvlees ook behandelen