Algemene vragen over mondspoeling.

Hier een aantal vragen:

- Helpt mondspoeling echt zo goed als het aanvoelt?
- Beschadigt mondspoeling na 1 of 2x gebruiken per dag je tanden?
- Maakt het je tanden witter op den duur?
- Gaat het tandsteen tegen? Dus geen geflos nodig?
- Zit hier bakpoeder in en zo ja, veel of weinig?
- Het brand / prikkelt een beetje op de huid, is dat normaal en goed?
- Wat is beter/effectiever; Met bakpoeder poetsen of citroensap, mondspoeling of een fluoridespoeling nemen bij de tandarts?

Ik merk dat m'n tanden schoon zijn na het poetsen, maar nóg schoner en gladder na de mondspoeling.

Ik gebruik zelf Max Dent 3 in 1 Mondwater.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Citroensap mag je nooit gebruiken. Dat vreet je glazuurlaag weg.

Bakpoeder mag je maar in kleine hoeveelheden gebruiken en zit ook in sommige tandpasta.

Meer weet ik er niet van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tandarts, tevens hoogleraar bij de opleiding tangheelkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen, raad aan om 2 a 3 keer per dag te poetsen, één keer per dag te flossen en voor de frisse adem evt nog een tongschraper te gebruiken.

Hij ziet de meerwaarde van een mondspoelmiddel niet. Kost alleen maar een boel geld.

Ga trouwens niet zelf experimenteren met zaken als bakpoeder en citroenzuur. Dit is niet goed voor je gebit.
AlphaLimaSierra