Zijn er meerdere herstelhotels in Nederland?

Zijn er meerdere herstelhotels in Nederland, die zoals deze, volledig uit publieke middelen worden betaald?

https://www.herstelhotelhoogeveen.nl/

een jaar geleden
1.5K
Pieterke
een jaar geleden
Ja. Als even googelt op herstelhotels Nederland dan zie je er zo een stuk of 6 staan.
TurfGraver
een jaar geleden
Ja die zijn er.

Antwoorden (2)

Er zijn er zeker meerdere van. Worden meestal zorghotels genoemd. In onderstaand linkje staan er enige tientallen genoemd.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Er zijn meerdere herstelhotels in Nederland. Behalve in Hoogeveen ook in o.a. Bleiswijk (www.herstelhotelbleiswjk.nl)
Herstelhotels mogen niet worden verward met zorghotels.
Herstelhotels zijn uitsluitend gericht op terugkeer naar de eigen woning. Vanuit het ziekenhuis - of om de mantelzorg tijdelijk ter ontlasten - of om een korte periode extra zorg en ondersteuning te geven. Terug naar huis, is het doel.
Zorghotels zijn bedoeld als een overbrugging - dat kan zijn terugkeer vanuit het zielenhuis naar de eigen woning maar ook naar bijvoorbeeld een verpleeg- of verzorgingshuis. Of om de mantelzorg te ontlasten (respijtzorg).
een jaar geleden