Ik krijg WIA uitkering, ik werk nu maar ben ziek. Gaat mijn WIA gewoon door?

Ik krijg een Wia uitkering, ik werk een paar uurtjes dus word mijn WIA aangevuld. Nu ben ik ziek geworden ik heb dit door gegeven. Mijn WIA uitkering stopt dan toch niet? Ik moet toch niet nu weer opnieuw beginnen met 104 weken in ziektewet en dan weer in de WIA? Want ik ben niet volledig hersteld daarom ontvang ik WIA. Ben nu bang dat mijn WIA is gestopt en ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met een ziektewet uitkering.

een jaar geleden
1.4K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
U kunt hiervoor toch het beste contact opnemen met de UWV

Antwoorden (1)

Je WIA uitkering stopt als je weer 65% of meer van het oude loon kan verdienen. Als je een paar uurtjes werkt, dan is dat waarschijnlijk geen 65% van je oude loon dus wordt de WIA niet stopgezet.
een jaar geleden
Joep88
een jaar geleden
Ah heel erg bedankt! Dus betekent dat ik mijn WIA wel doorbetaald krijgt? Want ik kreeg namelijk ook bericht dat ik ziektewet uitkering kreeg omdat mijn werkgever mij ziek had gemeld. Dus ik dacht hoe kan dat nou? Want ik krijg ook al WIA. Was bang dat mijn WIA gestopt was omdat ik ziek ben gemeld. Maar dit is dus niet het geval als ik u goed begrijpt? Want ik werk idd paar 3 uurtjes per dag en dit word aangevuld met WIA omdat ik nog herstellend ben.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Hier spelen zoveel zaken een rol.
De ziekmelding die er nu ligt, voor die drie uur, is dat bij een andere werkgever?
Weet hij van de situatie, van de WIA? Is er een no-risk polis afgegeven?
Wat nog zou kunnen, in dit land vol met regeltjes, is dat je voor de drie uur per dag een Ziektewet uitkering krijgt en daarnaast de WIA uitkering.
Zoals hierboven al bij de reacties staat: neem contact op met het UWV.
Joep88
een jaar geleden
@ikhebgeenidee: ik heb nu drie keer contact opgenomen met UWV. De 1 zegt je krijgt een ZW en als je beter bent dan ga je over naar WIA. De ander zegt je hoort geen ZW te krijgen maar een WIA. De ander zegt je woed teruggebeld. Ik word hier niet wijzer van. Ik heb dezelfde werkgever ben niet veranderd van werk. Ik zit nog in reïntegratie dus ik ben niet volledig hersteld! Ik ben bang als ik me beter meld dat ik uit de WIA en ZW ben en ik opnieuw moet beginnen. Mijn werkgever zei je had je niet ziek moeten melden bij UWV want je krijgt al een WIA. Dat vind ik helemaal raar want als ik ziek ben moet ik dat gewoon doorgeven!! Ik probeer zoveel info op internet te zoeken maar staat niet duidelijk in wat geldt voor mijn situatie. Snap ook niet dat ik drie verschillende versies hoor en de laatste zei ik laat u wel terugbellen want zij snapte het niet.