Mijn psycholoog zegt dat ze niks tegen mijn derealisatie kan doen, is dit waar?

Ik heb steeds meer last van derealisatie en het hindert me in het dagelijks leven. Mijn psycholoog zegt echter dat ik er eigenlijk mee moet zien te dealen omg het een beetje kort te zeggen. Is dit ook zo of zijn er wel manieren om het minder te maken? Wat is jullie advies in deze situatie?

een jaar geleden
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
Wat zijn de symptomen van jouw derealisatie, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou ook denken aan het lichamelijke stuk. Goed aarden. Op blote voeten lopen bijvoorbeeld. Verder voedingspatroon, voldoende voedingsstoffen, darmflora, hormoonhuishouding. Als bijvoorbeeld je schildklier ontregeld is, kan je een onwerkelijk gevoel krijgen. Daarbij kan een orthomoleculair therapeut je ondersteunen. En eens kijken naar andere methoden als haptonomie, om beter contact te krijgen met je lichaam of access bars. Of mindfulness. Praten spreekt vooral je hoofd aan.
Pieterke
een jaar geleden
@Wieisdit: Ik ken je probleem, ik lijd er zelf ook aan.
Er zijn psychologen die gespecialiseerd zijn in behandeling van depersonalisatie en derealisatie (wat vaak samen gaat). Er zijn ook medicijnen die je kunnen helpen. Die kunnen je door een psychiater voorgeschreven worden. Ik heb mensen gekend die met medicatie heel goed konden functioneren en nog amper klachten hadden. Bespreek e.e.a. eens goed met je psycholoog. En misschien is het aan te raden op zoek te gaan naar een andere, gespecialiseerde psycholoog. En zoek contact met lotgenoten.
Z512099
een jaar geleden
Een andere psycholoog zoeken.

Antwoorden (1)

Het is aan te raden om stress en gevoelens van twijfel te verminderen, want derealisatie wordt daardoor veroorzaakt en versterkt. Hoe je dat in jouw geval het beste kan doen, zal je zelf moeten beoordelen. Ook kan lotgenotencontact helend werken, omdat je je daarmee realiseert dat je niet de enige bent met jouw symptomen.
Antoni
een jaar geleden